چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امارات

حوزه/ مخالفان سیاسی امارات از تأسیس اولین انجمن علیه عادی سازی روابط رسمی این کشور با اسرائیل خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مخالفان سیاسی امارات از تأسیس اولین انجمن علیه عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل خبر دادند.

بر اساس بیانیه این انجمن که ۶۰ نفر از مخالفان برجسته سیاسی آن را  امضا کرده اند، توافق میان امارات و اسرائیل، خیانت به امت و نادیده گرفتن تاریخ آن در مخالفت با پروژه صهیونیستی در منطقه عربی است.

این انجمن که عنوان "انجمن اماراتی برای مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط" را به خود گرفت، یک مؤسسه مدنی است که با تمامی انواع عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی در سطوح اقتصادی، ورزشی، امنیتی، سیاسی و مردمی مخالف است.

این انجمن تصریح کرد: مسیر کشور امارات طی روز های گذشته دچار انحراف قومی و اسلامی شده و این انحراف در نتیجه اعلام توافقنامه صلح بین دولت امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل به وجود آمد.

این انجمن اماراتی این توافقنامه را خیانت به امت و نادیده گرفتن تاریخ آن در مخالفت با پروژه صهیونیستی در منطقه عربی دانست و گفت: این توافقنامه به اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین فلسطین مشروعیت می بخشد. این تغییر و انکار مسئله فلسطین، واکنشی است به آنچه گذشتگان ما ترسیم کرده اند. ما می دانیم که وظیفه ما حفظ این ارزش ها و مبانی است و ما مسیر اجداد و گذشتگان خود را در هر شرایطی ادامه می دهیم.

 در بیانیه این انجمن آمده است: ما مسئله فلسطین را همچون امانتی به دوش می کشیم تا در میان مردم امارات زنده بماند و به این مسئله وفادار می مانیم؛ چرا که این مسئله محوری و اصلی ماست و بسیاری به خاطر این مسئله در زندان های ظلم به سر می برند. لذا باید آن را برای نسل های آینده پرورش دهیم.

این انجمن تأکید کرد: هدف این انجمن تأکید بر مخالفت ملت امارات با توافقنامه امضا شده و رساندن صدای مخالفت ملت امارات با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و حمایت و پشتیبانی از مسئله فلسطین و حق ملت فلسطین در تمامی خواسته های عادلانه آن است.

احمد الشیبه یکی از مخالفان اماراتی و یکی از اعضای این انجمن گفت: امضای این توافقنامه به معنی دوری از مبانی و اصولی است که کشور بر پایه آن بنا شده و آن دفاع از مسئله فلسطین و حقوق ملت آن است.

الشیبه تصریح کرد: مقاومت در برابر عادی سازی روابط در جامعه اماراتی مسئله جدیدی نیست، بلکه در سال ۲۰۰۰ میلادی کمیته ای مردمی برای همین هدف تأسیس شد و تا زمان  آغاز سرکوب و خفقان در سال ۲۰۱۱  میلادی ادامه داشت.

گفتنی است ۱۰ روز قبل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافقنامه عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات خبر داد و آن را توافقی تاریخی توصیف کرد.

این توافقنامه با محکومیت گسترده رهبران و گروه های برجسته فلسطینی مواجه شد که از جمله آنها حماس، فتح و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بودند که این اقدام را خیانت امارات به قدس، مسجد الاقصی و مسئله فلسطین توصیف کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha