پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
العبودی

حوزه/ قاسم سلمان العبودی گفت: یکی از اهداف این عادی سازی دستیابی به سنگر محور مقاومت و تلاش برای نفوذ در سیستم امنیتی محور مقاومت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، چندی پیش آمریکا، امارات عربی متحده و رژیم اشغالگر قدس طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت ترامپ،محمد بن‌زیاد، ولی‌عهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.بعد از این عادی سازی علنی یک رژیم عربی با رژیم اشغالگر قدس واکنش های زیادی به این اقدام غیر قانونی صورت گرفت.در همین راستا "قاسم العبودی" کارشناس عراقی با سرویس بین الملل حوزه به گفت و گو پرداخت.

قاسم سلمان العبودی کارشناس عراقی با اشاره به تفاهم نامه اخیر امارات و رژیم صهیونیستی  در راستای پروژه عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: ما معتقدیم که مساله عادی سازی امارات و رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست روابط دیپلماسی سال هاست که بین آن دو پابرجا هست و به خصوص زمانی که کنفرانس بین المللی برگزار می شود که در آن اکثریت کشورهای جهان در آن شرکت می کنند؛ می بینیم که دیدارهایی در حاشیه آن بین دو طرف اماراتی و سهیونیستی انجام می شود.

وی ادامه داد: امروز امارات آن روابط پنهانی را به شکل علنی اعلام کرده است و در تلاش است که دولت های عربی را تشویق کند که به سمت مسیر عادی سازی با رژیم صهیونیستی بروند.

العبودی خاطر نشان کرد: گمان می کنیم این نزدیکی دیپلماسی و عادی سازی عبارت است؛ از مقدمه ای برای معامله قرن قبیح و زشت که ترامپ به دنبال به سر انجام رسیدن آن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

وی افزود: همه می دانند که حکومت آمریکا و سیاست داخلی آمریکا با شکست مواجه شده است و رئیس جمهور ترامپ چه بسا در انتخابات موفق نشود؛ بنابراین به دنبال راه نجاتی با کمک هم پیمانان خلیجی اش می گردد که آن ها تلاش کنند تا از این شکست و نافرجامی نجات یابد و معامله قرن را به اتمام برساند.

کارشناس عراقی گفت: حاکمان امارات خطای تاریخی عظیمی با این اعلام زشت مرتکب شدند، رابطه ای که رژیم صهیونیستی را نزدیک منطقه تنگه هرمز قرار می دهد.

وی در خصوص عواقب این روابط نامشروع گفت: ممکن است که پایگاه های صهیونیستی در صحرا و بیابان های امارات تشکیل شود و آنچه ما از این موضوع بیشتر می ترسیم این است که امارات اتاق پیشرفته موساد صهیونیستی شود.

عادی سازی با اسرائیل؛ تلاش برای نفوذ در سیستم امنیتی محور مقاومت

العبودی در خصوص اهداف این توافق نامه و عادی سازی گفت: یکی از اهداف این عادی سازی دستیابی به سنگر محور مقاومت و تلاش برای نفوذ در سیستم امنیتی محور مقاومت است. اما ما یک عقیده قوی داریم که محور مقاومت آماده مقابله با خطرات پیش روی آن است.

وی گفت: من معتقدم عربستان سعودی و بحرین نیز در صف قرارداد ننگین و ذلت بار موسوم به تفاهم نامه صلح یا همان توافق خیانت قرار می گیرند.

کارشناس عراقی خطاب به حکام اماراتی گفت: چه صلحی را می خواهید بر قرار کنید،با کسانی که دست هایشان  به خون یمنی ها ، عراقی ها و سوری ها آغشته است و  توطئه های بدخواهانه شما که در لیبی هنوز در جریان است. در زمان مشخصی آمریکا شما را خوار و رها می کند که خیلی طول نمی کشد.

عادی سازی امارات خنجری بر پشت برادران یمنی است

وی ادامه داد: این عادی سازی عبارت است از خنجر خیانت بی رحمانه شما بر پشت برادرتان در یمن ؛ کشور تمدن و تاریخ که همیشه نشانگر عقب ماندگی شما بوده است که طی سالهای متمادی در تلاش بودید به این امید که تاریخ یک تمدن مصنوعی را برای شما بسازد.

وی در پایان گفت: من به توانایی های ذهنی شما شک دارم و بی عقل هستید و سخن پروردگار را دراینجا یاد آوری می کنم" وما ظلمناهم ولکن کانو أنفسهم یظلمون". 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha