شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سینمای اسرائیل و امارات

حوزه/ اهالی سینمای فلسطین، همکاران خود در امارات و سینمای جهان عرب را به مخالفت با همکاری و مشارکت در سینمای اسرائیل یا هر نهاد سینمایی که در ابوظبی و جهان عرب با رژیم اشغالگر توافقنامه امضا می کند، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اهالی سینمای فلسطین، همکاران خود در امارات و سینمای جهان عرب را به مخالفت با همکاری و مشارکت در سینمای اسرائیل یا هر نهاد سینمایی که در ابوظبی و جهان عرب با رژیم اشغالگر توافقنامه امضا می کند، دعوت کرد.

اهالی سینما با صدور بیانیه ای از اقدام مؤسسات سینمایی ابوظبی در امضای توافقنامه همکاری با رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز تأسف کرده و افزودند: این توافقنامه به جای تقویت سینمای فلسطینی و عربی و تحول شراکت با آنها، به اشغالگران مشروعیت اخلاقی بخشیده است.

محمد بکری بازیگر فلسطینی، "آن ماری جاسر" کارگردان به همراه ده های نفر از بازیگران، کارگردان ها و طراحان این بیانیه را امضا کردند.

هنرمندان فلسطینی، همکاران خود را به تلاش جدّی برای برپایی مؤسسات و شرکت های عربی برای حمایت از سینمای فلسطینی و عربی دعوت کردند.

شایان ذکر است که سازمان سینمایی ابوظبی هفته گذشته با سینمای اسرائیل توافقنامه همکاری امضا کرده است. این اقدام بعد از اعلام عادی سازی روابط امارات و اسرائیل انجام گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha