جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست اربیل

حوزه/ دولت عراق با صدور بیانیه ای با برگزاری نشست غیرقانونی عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی برخی شخصیت های عشایری در اقلیم کردستان، قاطعانه مخالفت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دولت عراق با صدور بیانیه ای با برگزاری نشست غیرقانونی عادی سازی روابط با اسرائیل از سوی برخی شخصیت های عشایری مقیم در شهر اربیل در اقلیم کردستان، قاطعانه مخالفت کرد و گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل، از نظر قانونی و بر اساس قانون اساسی مردود است.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در این بیانیه تأکید کرد: دولت در ابتدا تأکید می کند که این نشست ها که شخصیت های حاضر در آن سعی می کنند از طرف عراقی ها سخن بگویند، هیچ ارتباطی با اهالی و ساکنان شهر های عراق ندارد و تنها موضع شرکت کنندگان در نشست را بیان می کند. این نشست تلاشی برای بر هم زدن اوضاع عمومی و احیای اختلافات طایفه ای در سایه آمادگی شهر های عراق برای ورود به انتخابات عادلانه و شفاف است که با آرمان های ملت همسو می باشد.

در این بیانیه آمده است: بیان مفهم عادی سازی روابط از نظر قانون اساسی و سیاسی در کشور عراق مردود است و دولت عراق به وضوح موضع تاریخی و ثابت خود را در حمایت از مسئله عادلانه فلسطین و دفاع از حقوق ملت فلسطین اعلام کرده و با تمامی انواع شهرکسازی، تجاوز و اشغالگری اسرائیل علیه ملت فلسطین مخالفت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha