پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل

حوزه/ عبد الکریم شرف شیبان با بیان اینکه هدف از عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، حذف مسئله فلسطین و جرم انگاری مقاومت است، گفت: آن ها می خواهند اینگونه وانمود کنند که باعث حوادث فلسطین مقاومت است و اشغالگران نیستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبد الکریم شرف شیبان نماینده پارلمان یمن با بیان اینکه هدف از عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، حذف مسئله فلسطین و جرم انگاری مقاومت است، گفت: آن ها می خواهند اینگونه وانمود کنند که باعث حوادث فلسطین مقاومت است و اشغالگران نیستند.

عادی سازی روابط با اسرائیل،خطرات بزرگی برای کشور های عربی در پی دارد

شیبان که عضو هیئت مردمی یمن در یاری فلسطین (غیر دولتی) است در مصاحبه با آناتولی اشاره کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل، ماجراجویی اشتباهی است که خطرات بزرگی برای کشور های عربی در پی دارد و بر استقرار داخلی آن تأثیر خواهد گذشت.

وی ادامه داد: این اقدام که موضع گیری ملت های عربی در تناقض است، می تواند در سطح استقرار داخلی کشور های عربی تأثیر بگذارد و ممکن است منجر جدایی و منزوی شدن دولت ها از مردم و از دست رفتن مشروعیت آنها شود.

هدف از عادی سازی روابط جرم انگاری مقاومت و حذف مسئله فلسطین است

عضو پارلمان یمن با طرح این سؤال که چگونه رایگان توافقنامه صلح با اشغالگر امضا می کنند و از ملت ها می خواهند ساکت باشند؟، گفت: دولت هایی که روابط خود را با اسرائیل عادی کردند، به این اقدام اکتفا نمی کنند، بلکه برای جرم انگاری مقاومت علیه اشغالگران اسرائیل تلاش کرده و سعی می کنند آن را دلیل حوادث فلسطین قلمداد کنند و بگویند که اسرائیل هیچ تقصیری ندارد.

عبد الکریم شرف ادامه داد: این مسئله از سال ها پیش در موضع گیری های دولت های عربی در قبال مقاومت آشکار شده و دیده ایم که آنان در مواضع خود مقاومت را محکوم و اشغالگر را تبرئه کردند و در بهترین حالت دو طرف را به طور یکسان مسئول حوادث فلسطین دانستند.

آزادی فلسطین بدون شک حاصل می شود

وی با تأکید بر اینکه عادی سازی روابط در هیچ حالت از حقوق مشروع ملت فلسطین نخواهد کاست و هیچ طرفی حق ندارد از یک وجب از خاک فلسطین کوتاه بیاید، گفت: آزادی فلسطین بدون شک حاصل می شود و سرنوشت کسانی که به دنبال عادی سازی روابط هستند، همچون خائنان تاریخ خواهد بود.

نماینده مجلس یمن با پیش بینی اینکه واکنش های مردمی عربی در مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل در دوره آینده شدّت می گیرد، اشاره کرد: مسئله فلسطین، مسئله تمامی اعراب است و نباید اجازه داد که از حق فلسطینی ها کم شود.

عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل، فروش مسئله فلسطین است

شیبان عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل را تلاشی برای فروش مسئله عادلانه فلسطین در قتلگاه انتخابات آمریکا دانست که احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آینده را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه امارات و بحرین از کاهش نقش ملت های عربی و مشغولی آنها به بحران های داخلی برای برقراری روابط با اسرائیل سوء استفاده کرده است، افزود: این اقدامات دولت های عربی، بیانگر بی توجهی آنها به ملت های خود و سیطره بر آنها و عدم احترام به موضع گیری های ملت ها است که قاطعانه با برقراری روابط با اسرائیل مخالف هستند.

فلسطین در وجدان هر عرب و مسلمانی زنده و جاویدان است

عضو هیئت مردمی یاری فلسطین با تأکید بر اینکه توافقنامه عادی سازی روابط هرگز بر موضع گیری های ملت ها یا تغییر رویکرد آنها در قبال مسئله فلسطین و جنبش های مقاومت علیه اشغالگری تأثیر نخواهد گذاشت، بیان داشت: فلسطین در وجدان و قلب هر عرب و مسلمانی، یک مسئله زنده و جاویدان است.

در هفته های گذشته، فلسطین و تعدادی از کشور های عربی و اسلامی شاهد تظاهرات و فعالیت های اعتراض آمیز در مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل و برقراری روابط با آن بود.

همچنین شبکه های اجتماعی کشور های عربی شاهد انتفاضه علیه عادی سازی روابط با اسرائیل بود و هزاران نفر از فعالان عرب، اقدام امارات و بحرین را خیانت به مسئله فلسطین دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha