چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زیاد نخاله و اسماعیل هنیه

حوزه/ رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی در دیدار خود در بیروت، بر مخالفت خود با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل تأکید کرده و مقاومت را تنها راه برای مقابله با دشمن دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی در دیدار خود در بیروت، بر مخالفت خود با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل تأکید کرده و مقاومت را تنها راه برای مقابله با دشمن دانستند.

همزمان با مراسم عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در واشنگتن، هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد.

جنبش حماس و جهاد در این دیدار پیرامون تحولات مسئله فلسطین و خطراتی که آن را تهدید می کند، به ویژه در سایه تلاش های آمریکا برای حذف مسئله فلسطین از طریق معامله قرن و شتاب برخی از کشور های عربی حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند و برمخالفت با به رسمیت شناختن و عادی سازی روابط تأکید کردند.

حاضران در این دیدار تأکید کردند: راه مقاومت که گروه های فلسطین در غزه به آن متمسک هستند، ثمربخش بودن خود را در مقابله با پروژه صهیونیستی ثابت کرده است. مقاومت امروز از هر زمان دیگر قوی تر شده و شبکه ای از هم پیمانان در منطقه دارد که آن را در برابر تجاوز صهیونیستی قدرتمند می سازد.

اسماعیل هنیه و زیاد نخاله بر اهمیت وحدت فلسسطین و توجه به منافع ملّی و تحقق مصوبات نشست دبیران کل گروه های فلسطین تأکید کردند و گفتند: باید اقداماتی در جهت تشدید مقاومت علیه اشغالگران صهیونیستی انجام گیرد.

رهبران مقاومت فلسطین بر ضرورت تسریع در تشکیل کمیته هایی متشکل از نشست دبیران کل و تلاش برای اصلاح سازمان آزادیبخش فلسطین و بازسازی آن تأکید کرده و افزودند: این مسئله نشانه های مثبت و مهمی در سطح ملت فلسطین و عرصه میدانی دارد.

دو طرف در پایان راه های تقویت و هماهنگی موضع گیری ها و اقدامات بین دو جنبش و تلاش برای وحدت موضع را بررسی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha