جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار گروه های فلسطینی

حوزه/جنبش حماس از وجود اجماع در دیدار گروه های فلسطینی بر شرایط حساسی که مسئله فلسطین به سر می برد و لزوم وحدت و هماهنگی میان گروه ها خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش حماس از وجود اجماع در دیدار گروه های فلسطینی بر شرایط حساسی که مسئله فلسطین به سر می برد و لزوم وحدت و هماهنگی میان گروه ها خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در دیدار خود در لبنان بر ضرورت افزایش وحدت و هماهنگی میان گروه های فلسطینی در شرایط حساسی که مسئله فلسطین در آن به سر می برد، توافق کردند.

جنبش حماس در بیانیه ای گفت: هیئتی به رهبری اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با هیئتی از جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین به ریاست فهد سلیمان معاون دبیرکل این جبهه و هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به رهبری زیاد نخاله دبیرکل این جنبش در بیروت دیدار داشته است.

جنبش حماس با بیان اینکه در این دو دیدار بر شرایط سختی که مسئله فلسطین در آن به سر می برد و لزوم افزایش وحدت و هماهنگی میان گروه ها اتفاق نظر وجود داشت، گفت: حاضران در این نشست بر ضرورت تمرکز بر موضع گیری فلسطینی یکپارچه که اخیراً از طریق مخالفت با پروژه های حذف مسئله فلسطین، به ویژه معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و عادی سازی روابط با اسرائیل به وجود آمد، تأکید کردند.

بر اساس بیانیه حماس در این دیدار پیرامون راه های تقویت استقامت آوارگان فلسطینی در لبنان و خارج  آن و تلاش برای تحقق حقوق انسانی و اجتماعی آن ها، بازگشت به سرزمین خود و مخالفت با تمامی طرح هایی که آنان را هدف قرار می دهند، مثل اسکان، مهاجرت یا وطن جایگزین بحث و گفتگو شد.

شایان ذکر است که فلسطینی ها از آغاز سال جاری میلادی با چالش های متعددی مثل معامله قرن که یک طرح سیاسی آمریکایی در نقض حقوق فلسطینی هاست، همچنین طرح الحاق اراضی کرانه باختری به اسرائیل و توافقنامه عادی سازی روابط اسرائیل و امارات موجه شده است.

۱۷۴هزار و ۴۲۲ نفر آواره فلسطینی در ۱۲ اردوگاه در لبنان زندگی می کنند.

اسماعیل هنیه در رأس هیئتی از جنبش حماس برای مشارکت در نشست دبیرکل های گروه های فلسطینی که همزمان در شهر رام الله و بیروت و با مشارکت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برگزار می شود به لبنان آماده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha