جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 962745
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اسماعیل هنیه

حوزه/ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در رأس هیئتی در پاسخ به دعوت مسئولین مصری برای انجام مذاکرات درخصوص تحولات سیاسی و میدانی، به مصر سفر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در رأس هیئتی در پاسخ به دعوت مسئولین مصری برای انجام مذاکرات درخصوص تحولات سیاسی و میدانی، به مصر سفر کرد.

این هیئت متشکل از اسماعیل هنیه و معاونش صالح العاروری و ۶ نفر از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس است و این اولین باری است که هنیه بعد از سال ۲۰۱۹ به مصر سفر می کند.

مسئولین گروه های فلسطینی دیروز اعلام کردند که مصر از آنها برای مشارکت در گفگوی ملی در قاهره برای بررسی ساز و کار های تحقق آشتی ملی و پایان اختلافات دعوت به عمل آورده است.

قرار است که گروه های فلسطینی قبل از آغاز گفتگوی ملّی فلسطینی، نشست های دوجانبه ای را برای رسیدن به توافق در قاهره برگزار کنند.

دعوت مصر در چارچوب تلاش های قاهره برای تثیبت توافق آتش بس میان گروه های فلسطینی و اسرائیل در پی تجاوز اسرائیلی به  نوار غزه، انجام می گیرد.

از سوی دیگر جنبش حماس اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل حق دارد که از خود دفاع کند و اتهام جنبش حماس به تروریسم را محکوم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha