پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسان دیاب و اسماعیل هنیه

حوزه/ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با حسان دیاب نخست وزیر سابق لبنان دیدار و در خصوص مسئله فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به همراه هیئتی متشکل از صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی، ماهر صلاح رئیس جنبش حماس در خارج، عزّت الرشق عضو دفتر سیاسی و احمد عبد الهادی نماینده جنبش در لبنان با حسان دیاب نخست وزیر دولت پیش برد امور کشور دیدار کرد.

اسماعیل هنیه بعد از دیدار گفت: به عنوان رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس از حضور در لبنان بسیار خوشحال و خوشبخت هستم. دیدار با حسان دیاب مثبت و بیانگر طبیعت روابط تاریخی و سرنوشت ساز ملت لبنان و فلسطین بود. در این دیدار نخست وزیر را در جریان نشست دبیرکل های گروه های فلسطینی قرار دادیم. از کشور لبنان که میزبان این نشست است تشکر کرده و ابراز امیدواری کردیم که نشست فلسطینی – فلسطینی موفقیت آمیز باشد و مرحله جدیدی از تقویت وحدت ملّی فلسطین را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در پی حادثه انفجار بندر بیروت با دولت و ملت لبنان ابراز همبستگی کرده و برای مجروحان طلب شفا می کنیم، افزود: لبنان همیشه این توانایی را دارد که اینگونه سختی ها و چالش ها را پشت سر بگذارد و ملت فلسطین در داخل فلسطین اشغالی و خارج آن، به ویژه در لبنان این سرنوشت مشترک را درک می کند. اقدام ملت فلسطین در همبستگی و حمایت از برادران خود در لبنان، یک وظیفه است و همه ما در این مصیبت شریک هستیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: در دیدار با حسان دیاب تحولات سیاسی مسئله فلسطین، به ویژه موضوع معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اسرائیل و عادی سازی روابط که بین برخی از کشور ها و این رژیم در جریان است را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

اسماعیل هنیه اشاره کرد: ما بر مخالفت خود با این پروژه ها و تمسک خود به حقوق و اصول فلسطینی که از سوی کشور های عربی و اسلامی حمایت می شود، تأکید کردیم. از جمله این اصول حق بازگشت و همچنین بازگشت ملت فلسطین در لبنان و سرتاسر جهان به سرزمین خود است.

عضو ارشد حماس در پایان تأکید کرد: ملت فلسطین به سرزمین و وطن خود و حق بازگشت به فلسطین پایبند است و آوارگی، مهاجرت و وطن جایگزین را نمی پذیرد. این موضع سیاسی ثابت ماست که بر آن اصرار می ورزیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha