سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اسماعیل هنیه و احزاب لبنانی

حوزه/اسماعیل هنیه در دیدار با جنبش های لبنانی گفت: هدف از محاصره نوار غزه پذیرفتن شرایط چهار گانه بین المللی از جمله به رسمیت شناختن اسرائیل و دست کشیدن از مقاومت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل هنیه در دیدار با جنبش های لبنانی گفت: هدف از محاصره نوار غزه پذیرفتن شرایط چهار گانه بین المللی از جمله به رسمیت شناختن اسرائیل و دست کشیدن از مقاومت است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیروت با هیئتی از جنبش ها و قدرت های اسلامی لبنان از جمله جبهه عمل اسلامی، جریان الفجر، جنبش توحید اسلامی و جنبش امت دیدار کرد.

اسماعیل هنیه ضمن ابراز افتخار به لبنان، مردم آن و بیروت پایتخت مقاومت، گفت: محاصره نوار غزه دارای ابعاد مختلفی است که هدف از آن پذیرفتن شرایط چهار گانه بین المللی از جمله به رسمیت شناختن اسرائیل و التزام به توافقنامه هایی که با آن به امضا رسیده و دست کشیدن از مقاومت است.

وی خواستار توجه به قدس و برقراری ارتباط نسل ها با آن شد و تأکید کرد: قدس تنها مسئله فلسطینی ها نیست، بلکه مسئله تمامی امت به شمار می رود.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: بازگشت، حقی مقدس است و ملت فلسطین از میزبانی لبنانی ها از آوارگان فلسطینی قدردانی و تشکر می کند.

هنیه در پایان بیان داشت: تلاش هایی برای حذف مسئله آوارگان انجام می گیرد و باید دباره حق بازگشت در دایره توجهات قرار گیرد؛ چرا که جایگزینی برای فلسطین وجود ندارد.

شیخ شعبان: مقاومت موجب وحدت ما و فلسطین است

شیخ بلال سعید شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در این جلسه گفت: آنچه ما و ملت فلسطین و مقاومت را در کنار هم قرار می دهد، روابط برادرانه و پیوند با مقاومت بزرگ است.

جریان الفجر

عبدالله التریاقی رئیس جریان الفجر نیز اشاره کرد: ما تلاش می کنیم که حرکت اسلامی فراگیر و جهانی شود تا از تمامی مقاومین به دور از گرایش های حزبی و گروهی حمایت کند.

شیخ جبری: جنبش امت و حماس هدف یکسانی دارند

شیخ عبد الله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان هم بیان داشت: ما و برادرانمان در جنبش حماس صاحب پروژه جهادی یکسانی هستیم که هدفش آزادی فلسیطین است.

وی همچنین به اوضاع اسف بار اجتماعی و اقتصادی فلسطینی ها در اردوگاه ها پرداخت و خواستار تأمین حقوق انسانی و مدنی فلسطینی ها شد و بر وحدت امت و همبستگی و ایستادگی آن در برابر درگیری مذهبی تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha