جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فلسطین

حوزه/ هیئتی از جنبش آزادیبخش فلسطین "فتح" با هدف تکمیل تلاش ها در جهت پایان جدایی و تحقق وحدت ملی و اجرای انتخابات به دمشق پایتخت سوریه می آید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از جنبش آزادیبخش فلسطین "فتح" که مأمور به مذاکره با گروه های فلسطینی است با هدف تکمیل تلاش ها در جهت پایان جدایی و تحقق وحدت ملی و اجرای انتخابات به دمشق پایتخت سوریه می آید.

سمیر الرفاعی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: این هیئت با دبیران کل گروه های فلسطینی که در سوریه حضور دارند، دیدار خواهد کرد.

الرفاعی در گفتگو با "رادیو صدای فلسطین" اشاره کرد: هیئت جنبش فتح با رهبران جبهه مردمی، جبهه دموکراتیک، سازمان الصاعقه و جنبش جهاد اسلامی برای تکمیل گفتگویی که با دیدار دبیران کل گروه های فلسطین آغاز شده، دیدار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دیدار های جنبش فتح که ریاست آن به عهده جبریل الرجوب است، با دبیران کل به صورت انفرادی انجام می گیرد، تصریح کرد: محور های گفتگو با دبیران کل، زیاد است، امّا این گفتگو ها حول محور اوضاع عمومی سیاسی، وضعیت فلسطینی و عربی، پایان جدایی و بررسی نتایج گفتگو های استانبول در خصوص موضوع انتخابات خواهد بود.

عضو جنبش فتح گفت: این هیئت همچنین با سطوح مختلف مسئولین سوریه دیدار خواهد کرد و هنوز زمان این دیدار ها مشخص نشده و تنها مطرح شده است.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته جنبش فتح با رهبران گروه های فلسطین در شهر رام الله دیدار داشته است و در آن خروجی های دیدار جنبش فتح و حماس در استانبول تشریح شد.

فلسطین از ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی شاهد جدایی میان گروه های فلسطینی بوده و از آن زمان نوار غزه توسط جنبش حماس و کرانه باختری اداره می شود و میانجی گری ها و توافقنامه ها نتوانسته بود موجب بازگشت وحدت داخلی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha