جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خالد بطش عضو ارشد  جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حوزه/ خالد البطش تأکید کرد: تمام آنچه امروز برای آغاز انتفاضه سوم نیاز داریم، تصمیم برای مقابله و آمادگی برای جانفشانی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: انتفاضه الاقصی که در پی هجوم "شارون" به مسجد الاقصی انجام گرفت، توانست دشمن صهیونیستی را از نوار غزه و شمال کرانه باختری بیرون براند و مانع زیاده خواهی های رژیم اسرائیل شود.

وی اشاره کرد: دشمن در آن مرحله درخواست کمک کرد تا در روز عقب نشینی امنیت سربازان خود را در برابر مقاومت تأمین کند و با عقب نشینی کامل، ملت فلسطین پیروزی بزرگی بر دشمن تحقق بخشید.

شرایط کنونی از گذشته که آن پیروزی را تحقق بخشید، بسیار بهتر است

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه این پیروزی با جانفشانی، استفاده از امکانات ساده و در دسترس و تصمیم قاطعانه برای مقابله تحقق یافت، افزود: شرایط کنونی از گذشته که آن پیروزی را تحقق بخشید، بسیار بهتر است، به ویژه که جنبش فتح در راه سازش به بن بست رسیده و در رهبری واحد در تلاش و فعالیت مردمی تقریباً اتفاق نظر دارد. تمام آنچه امروز برای آغاز انتفاضه سوم نیاز داریم، تصمیم برای مقابله و آمادگی برای جانفشانی است.

نشست دبیران کل گروه های فلسطینی، آغاز تلاش مشترک میان گروه های فلسطینی است

البطش بیان داشت: دستاورد های نشست دبیران کل گروه های فلسطینی در سوم سپتامبر ماه جاری، آغاز تلاش مشترک میان گروه های فلسطینی است و دیدار های دوجانبه میان جنبش فتح و حماس منجر به رسیدن به توافق بر سر عبور از مرحله گذشته (جدایی فلسطینی) شد و نشست دبیران کل در آغاز ماه اکتبر برای تداوم تداوم تلاش مشترک برای مقابله با توطئه برگزار خواهد شد.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه وحدت عربی، سوپاپ اطمینان است، افزود: وحدت مصر و شام برای امت پیروزی به همراه داشت و جنگ هایی که در سایه وحدت باشد، پیروزی هم پیمان امت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما به وحدت ارتش مصر، سوریه، عراق، الجزائر، فلسطین و غیر آن برای تحقق پیروزی بر این دشمن، امید داریم، اشاره کرد: مرحله کنونی، مرحله تشخیص خوب از بد است و پیروزی در سایه خباثت و ناخالصی ها هرگز تحقق نخواهد یافت.

محور مقاومت امروز جایگزین سرسپردگی عربی است

خالد البطش ادامه داد: محور مقاومت امروز جایگزین سرسپردگی عربی است و این محور مایه امیدواری آزادگان در منطقه عربی به شمار می رود. کسانی که این محور را در امت تشکیل دادند با اموال و سلاح از آن حمایت می کنند، لذا تقویت این محور با مال و سلاح ضروری است.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی از ملّت های عربی که مخالف عادی سازی روابط هستند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: ملّت مصر، اردن، بحرین و امارات علی رغم توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل با آن مخالف اند. جنایت های سیاسی بزرگی علیه مسئله فلسطین صورت گرفته، امّا ملت های عربی موضع خود را تغییر نداده اند.

وی تصریح کرد: در زمانی که رهبران حقیقی مثل جمال عبد الناصر نیستند، سردار قاسم سلیمانی، احمد الجعبری، بهاء ابو العطا و افراد بسیاری از این قبیل ظهور کردند و این دلیلی بر زنده بودن امت است؛ چراکه امت صاحب مسئله و سرزمین می باشد و رژیم اسرائیل آینده ای ندارد.

هدف از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروپاشی امت است

البطش هدف از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را فروپاشی امت و برقراری امنیت در مرز های رژیم اسرائیل داست تا به کشور طبیعی در منطقه تبدیل شود و سپس با منحرف کردن مسیر منطقه و وارد کردن آن در درگیری های داخلی، منطقه را به آتش بکشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha