سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وحدت

حوزه/خانم قنبری گفت: اگر کشورهای جهان اسلام، مقوله وحدت را به صورت جدی دنبال کنند، به بزرگترین قطب جهانی تبدیل شده و تمام ابرقدرت ها را تحت فشار و سیطره خود قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، خانم قنبری در سخنرانی مجازی که از سوی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله برگزار شد، بیان کرد: بقا و تداوم حیات اجتماعی هر نظامی، نیازمند شناخت کامل ملت و نیز دشمنان است تا در مواقع لزوم با بسیج همگانی مردم، تهدیدها مهار شده و با آنها مقابله شود.

وی با بیان اینکه برقراری وحدت و پیوند عمیق میان قشرهای مردم یکی از ضروریات انکارناپذیر جامعه است، ادامه داد: اتحاد در جامعه عامل استمرار حیات و تکامل است، و در برابر اتحاد، اختلاف موجب انحطاط و عقب ماندگی از کاروان تمدن می شود.

استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله خاطرنشان کرد: رخداد عظیم و درون ساز انقلاب اسلامی ایران بدون اتحاد ملی، ممکن نبود و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره وحدت را رمز پیروزی اعلام می کردند.

قنبری با تشریح معنای اتحاد، وحدت را دو مرحله دانست و توضیح داد: مرحله اول وحدت یعنی لفظ و بیان، بسیار آسان و بدون مشکل بوده و وحدت در مرحله عمل، نیازمند اراده و مجاهدت است که اگر کشورهای جهان اسلام، مقوله وحدت را به صورت جدی دنبال کنند، به بزرگترین قطب جهانی تبدیل شده و تمام ابرقدرت ها را تحت فشار و سیطره خود قرار می دهند.

وی به راهکارهای ایجاد وحدت اشاره کرد و گفت: یکی از آنها اعلام هفته وحدت از 12 تا 17ربیع الاول توسط جمهوری اسلامی ایران است که در ایجاد وحدت اسلامی نقش مهمی دارد؛ همه ساله به مدت یک هفته، اندیشمندان و پیروان دو مذهب سنی و شیعه در کنار یکدیگر جمع شده و با بحث در مورد نقاط اشتراک به وسعت دامنه وحدت اسلامی می افزایند.

استاد حوزه، نقش مسائل اقتصادی را در موفقیت یا رکود اهداف جامعه و دولتمردان مهم دانست و ادامه داد: در پرتو رسیدگی به این امر مهم، دغدغه مردم برای مشکلات معیشتی از بین رفته و در صورت بروز مشکل به خوبی با آن مقابله می کنند و انسجام درونی آنها از هم نمی پاشد.

قنبری با بیان این که عوامل فرهنگی مانند مراکز علمی پژوهشی، مدارس، دانشگاه ها و مطبوعات می توانند بسترهای لازم برای تقویت وحدت را تحقق بخشند، اظهار کرد: امروزه دشمن با استفاده از جنگ نرم خانواده ها را هدف قرار داده است که آحاد جامعه باید بسیار هوشیار باشند.

وی نیروهای مؤمن، بسیج و حزب اللهی یعنی عامه مردم را همراه همیشگی نظام و انقلاب در وقایع مختلف معرفی کرد و ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی، در سایه برقراری وحدت و اتحادی که از جانب امام(ره) میان انبوه مردم ایجاد شده بود، دسته های عظیم مردم گرد هم آمده و در مقابل دشمن ایستادگی کردند؛ در حقیقت، همکاری و همدلی بین نیروهای مسلح و دولت، باعث پیروزی در دفاع مقدس شد.

مبلغ حوزه، یکی از انگیزه های اساسی قیام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: هر گاه کشور بدون اتکا به بیگانگان، قدرت دفاع داشته باشد و یا زمانی که بدون وابستگی به قدرت های بزرگ از تمامیت ارضی خود پاسداری کند مثل جنگ تحمیلی، استقلال نظامی معنا پیدا می کند.

قنبری در پاسخ به گفتار (ای کاش در رکاب حسین (ع) بودیم) و یا (ای کاش وقت ظهور امام زمان(عج) باشیم)، گفت: فرصت فداکاری در رکاب امام حسین(ع) هنوز باقی است و جهاد و تلاش در رکاب امام زمان(عج) آغاز شده است؛ نه عاشورا تمام شده و نه مهدویت تنها به آینده اختصاص دارد.

وی بهترین لبیک به امام حسین(ع) و برترین نشانه برای یاری امام زمان(عج) را لبیک به فرمان ولی زمان دانست و بر اطاعت پذیری فرمان ولی امر و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha