شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان گفت: حوزه علمیه وارث انبیاء و مرزبان ارزش‌ها و اعتقادات جامعه است و باید با کار بنیادی و ریشه ای در جهت حفظ و تقویت ارزش ها و مراقبت از فضای مجازی و گفتمانی جامعه گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، حجت‌الاسلام سید محسن طاهری در مراسم افتتاحیه رسمی سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان بیان کرد: اهمیت وظیفه طلبگی در شرایط حساس کنونی با دقت و تأمل در بیانات مقام معظم رهبری مضاعف شده است.

وی بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: شیوع بیماری کرونا و وضعیت استثنایی به وجود آمده، نیازمند همت و دقت بیشتری از طرف طلاب، اساتید و مسئولان مدارس علمیه است تا با مراقبت های لازم و استعانت از بارگاه ربوبی این مرحله با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تصریح کرد: انتقال برنامه های آموزشی دانش آموزان به فضای مجازی بدون مدیریت و کنترل فضای مجازی، خطر بزرگی را متوجه جامعه کودکان و نوجوانان خواهد کرد.

حجت الاسلام طاهری مراقبت از فضای مجازی و مطالبه گری را یکی از دغدغه‌های مسئولان و مدارس علمیه برشمرد و بیان کرد: تاثیر فضای مجازی بر کودکان و نوجوانان تدریجی است و تاثیرات منفی و مخرب آن در آینده مشاهده می شود؛ لذا باید با کارهای متنوع فرهنگی، آسیب ها را به حداقل رساند و این وظیفه طلاب حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: شکل گیری جبهه انقلاب سبب همسوشدن فعالیت های انقلابی شده است، لذا اقشار مذهبی می توانند با استفاده از این فرصت و برنامه ریزی جمعی، نسل آینده را از خطرات احتمالی و تهاجمات فرهنگی دشمن محفوظ بدارد.

استاد حوزه با بیان این که بزرگترین وظیفه در دغدغه های فرهنگی بر عهده حوزه علمیه است، تصریح کرد: حوزه های علمیه و مبلغان دین قبل از هر نهاد فرهنگی دیگری در مطالبه گری امور فرهنگی و ارزشی کشور پیشرو هستند.

حجت الاسلام طاهری افزود: حوزه علمیه وارث شغل انبیاء و مرزبان ارزش ها و اعتقادات جامعه است که باید با کار بنیادی و ریشه ای در جهت حفظ و تقویت ارزش ها و مراقبت از فضای مجازی و گفتمانی جامعه گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha