جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کلاله

حوزه/ خانم آبام در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان کلاله گفت: واکاوی جنگ نرم و ارزیابی ابعاد آن و تفاوت آن با جنگ سخت، زمینه تحول در ارکان نظام را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم آبام در ویژه مراسم هفته دفاع مقدس با حضور طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان کلاله بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران مهمترین و بزرگترین پدیده قرن بیستم به شمار می آید که عرصه منطقه ای و بین المللی را تحت تأثیر عمیق خود قرار داده و بسیاری از معادلات دستخوش تغییر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شعار استقلال طلبی، نه شرقی و نه غربی، ماهیتی دینی و ضداستکباری دارد و عملکرد انقلابی در تقابل با ظلم ظالمان و دفاع از مظلومان، زمینه ساز به خطر افتادن منافع متجاوزان و چپاولگران و قطع دست مستکبران از منطقه غرب آسیا شد.

فعال فرهنگی گفت: قدرت های استکباری با رهبری آمریکا و استخدام ارتجاع منطقه جبهه گسترده ای را در جهت مقابله با انقلاب شکل داده و تمام توان خود را برای براندازی نظام نو پای اسلام مهیا کردند.

خانم آبام افزود: استکبار جهانی و دست نشانده­ های آنها  ابتدا با توسل به جنگ نیمه سخت و آشوب های محلی و منطقه ای و سپس ساماندهی جنگ سخت و تجاوز نظامی در صدد تحقق اهداف خود بر آمدند که با مدیریت هوشمندانه حضرت امام(ره) و تشکیل سپاه قدس به فرماندهی شهید چمران و ارتش بیست میلیونی و ایستادگی ملت ایران اهداف دشمن را خنثی کرده و نتیجه جنگ به رغم همه خسارت­ها به نفع نظام تمام شد. 

 وی تأکید کرد: ملت ما هنوز بعد از چهل سال در حال جنگ هستند، زیرا جبهه مذکور در دهه دوم انقلاب وارد عرصه جنگ نرم شد و با همه توان و امکانات رسانه ای اعم از؛ ماهواره، اینترنت و فضای مجازی وارد نبرد مستقیم با نظام اسلامی و حکومت دینی شد و به موازات افزایش اقتدار نظام، میزان هجمه دشمن تشدید شد و همه ابعاد جنگ نرم اعم از نفوذ سیاسی، فرهنگی و تحریم اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

این فعال فرهنگی، آسیب خوردن انقلاب و نهضت های دینی از جنگ نرم را واقعیتی تلخ خواند و افزود: حادثه خونین عاشورا در گردونه جنگ نرم اتفاق افتاد و جامعه اسلامی که در اثر عملیات تخریبی دشمنان اسلام از انقلاب فاصله گرفته بودند، به جایی رسیدند که زمینه شهادت امام معصوم و اسارت اهل بیت(علیهم السلام) را فراهم کردند.

خانم آبام افزود: واکاوی جنگ نرم و ارزیابی ابعاد آن و تفاوت آن با جنگ سخت، زمینه تحول در ارکان نظام را فراهم می کند.

وی در پایان به راه­کارهای پیشگیری جنگ نرم اشاره کرد و گفت: هوشیاری و آگاهی مردم، اشراف و حساسیت بیشتر مراجع، اساتید و حوزه­ های علمیه نسبت به خطر جنگ نرم، استفاده بهینه و هدفمند از فرصت های تبلیغ ملی و دینی، تحقق رهنمود و تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون جنگ نرم، زمینه پیشگیری از تأثیرات و میزان تهدیدات این نبرد و سازوکار مقابله با آن را مشخص می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha