پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گلستان

حوزه/ حجت الاسلام فیض گفت: عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، انقلاب را به ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت حجت(عج) نزدیک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، حجت الاسلام فیض در نشست سیاسی با عنوان «تبیین گام دوم انقلاب» در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(س) آزادشهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بهره­ گیری از مردم در مسائل تأثیرگذار جامعه، بیان کرد: با کمک مردم به هدف غایی انقلاب اسلامی که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) است، نزدیک می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی دهه چهارم خود را پشت سر ‌گذاشته و به دومین مرحله، یعنی خودسازی و تمدن­سازی وارد می­‌شود که دشمنان انقلاب به منظور ناکامی و براندازی نظام و انقلاب، خیال­‌های واهی در سر دارند، در حالی که با رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری ناکام مانده اند.

مبلغ حوزه ادامه داد: با آغاز فصل جدید انقلاب، به منظور تحقق بخشیدن به تمدن نوین و ایجاد آمادگی برای طلوع آخرین منجی عالم بشریت و به منظور تداوم این راه پرخطر، رهبر معظم انقلاب با تبیین برکات و دستاوردهای گام اول انقلاب، توصیه هایی خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان بیان فرمودند.

حجت الاسلام فیض به نمونه‌­هایی از آثار و برکات چهل سال گذشته انقلاب اشاره کرد و اخلاق و معنویت در جامعه، ثبات و امنیت کشور و حفاظت از مرزها در مقابل تهدیدهای جدّی دشمنان، پیشرفت کشور در عرصه‌­های علمی و فناوری و زیرساخت­‌های اقتصادی و عمرانی از آن نمونه است.

وی به بیان توصیه­‌های رهبر فرزانه انقلاب خطاب به جوانان پرداخت و گفت: اولین توصیه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) علم و پژوهش است که دانش،‌ آشکارترین وسیله عزّت و قدرت یک کشور به شمار می‌آید؛ دنیای غرب به خاطر دانش خود، ثروت و نفوذ و قدرت فراهم کرد و با وجود تهی‌دستی در بنیان های اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گرفت.

مبلغ حوزه در تشریح دومین توصیه رهبر انقلاب یعنی «معنویّت و اخلاق» بیان کرد: معنویّت به معنای برجسته کردن ارزش­‌های معنوی از قبیل: اخلاص و ایمان در خود و جامعه و به معنای رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت و دیگر خلقیّات نیکو است.

وی با برشمردن دیگر توصیه­‌های رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی اسلامی را به عنوان مهمترین و راهبردی­‌ترین توصیه‌­های رهبری در گام دوم معرفی کرد و گفت: تمام تلاش دشمنان غربی و برخی دشمنان داخلی، ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی با هدف به انحراف کشاندن سبک زندگی و انقلاب اسلامی است که در صدد وارد کردن خسارت‌­های جبران ناپذیری به جامعه اسلامی هستند که مقابله با آنها به جهادی همه جانبه و هوشمندانه نیاز دارد.

مبلّغ حوزه در پایان خطاب به طلاب و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(س) آزادشهر گفت: همه کسانی که به دنبال پیمودن مسیر روشن و زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) هستند، باید در خصوص تبیین، تدوین، تشریح و عملیاتی کردن این بیانیه راهبردی بسیار مهم در صحنه حاضر باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha