شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ چارچوب هایی که اسلام برای حضور زنان در اجتماع در نظر گرفته، به منظور حفظ کرامت و شخصیت انسانی وی بوده و مخالفتی برای حضور در جامعه ندارد تا حدی که در بعضی موارد شرکت آنها (همانند حج) را واجب می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان آزادشهر، نشست مجازی "آسیب شناسی نقش زنان در جامعه" را از طریق سامانه سیما برگزار کرد.

خانم منصوری فر در این نشست مجازی بیان کرد: آسیب شناسی اجتماعی به مطالعه بی نظمی‌ها و نابسامانی های غیر طبیعی که در جامعه اتفاق می افتد، می پردازد. بحث آسیب زمانی برای یک نهاد یا نقشی مطرح می شود که نتواند کارکردهای مورد انتظار را محقق کند یا در آستانه انحلال قرار گیرد.

استاد حوزه خواهران بیان کرد: چارچوب هایی که اسلام برای حضور زنان در اجتماع در نظر گرفته، به منظور حفظ کرامت و شخصیت انسانی وی بوده و مخالفتی برای حضور در جامعه ندارد تا حدی که در بعضی موارد شرکت آنها (همانند حج) را واجب می کند.

منصوری فر با اشاره به آیات و روایات آداب حضور زن در جامعه، به مهم ترین آنها پرداخت و عنوان کرد: یکی از شرایط مهم و اساسی فعالیت اجتماعی زن، رعایت مرزبندی دقیق بین زن و مرد در معاشرت است.

وی تصریح کرد: عرصه های حضور زنان در سه سطح محدود، نیمه محدود و آزاد را می توان ارزیابی کرد که هر کدام به طور خاص باید تشریح و تبیین شود تا از مشکلات و آسیب های آینده جلوگیری شود.

استاد حوزه خواهران در پایان تشریح کرد: باید برای ایجاد بسترهای نوین علمی و پژوهشی و آزاداندیشی زنان برنامه‌ریزی کرد تا از ظرفیت عظیم این قشر مهم برای پیشرفت کشور بهره برد، بدون اینکه آن را دچار چالش های مختلف فردی و خانوادگی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha