جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
9 دی

حوزه/ برای ماندن در مسیر انقلاب، ولایت و رهبری، باید خصوصیات برجسته شهید سلیمانی اعم از رفتار، اخلاق، سخنان، تفکر و موضع گیری‌های شهید را در خود پرورش دهیم و در یک کلمه تابع مکتب شهید قاسم سلیمانی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، «خانم ربابه هاشمی» در نشست بصیرتی که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد، بیان کرد: در سال ۸۸ فتنه ای اتفاق افتاد که به دلیل در آمیختگی حق و باطل، حق به دشواری قابل تشخیص بود.

وی، نهم دی را روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان برشمرد و افزود: مردم با حضور حماسی و میلیونی در یوم الله نه دی، چنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: عجله، کاهلی و سستی، لجاجت و در نهایت غرور و خودشیفتگی از صفات ناپسند و مکروهی است که اگر جامعه اسلامی از آنها دوری کند، حوادث و وقابع ناگوار متوجه آنان نخواهد شد.

هاشمی، هدف و چشم‌انداز انقلاب اسلامی را تشکیل تمدن نوین اسلامی معرفی کرد و گفت: صدور مبانی فکری و دینی انقلاب که همان ارزش های ناب و اصیل اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم) است، به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران، جهان را برای پذیرش منجی بشریت آماده می کند.

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی را به تمام دنیا معرفی کرد، ادامه داد: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته و مردم دنیا بیدار شده اند و نشانه آن تشکیل گروه های انقلابی در نقاط مختلف جهان و شجاعت مبارزه با استکبار است.

کارشناس فرهنگی افزود: استکبار، فتنه های مختلف را در سال های پس از انقلاب اسلامی برای خاموش کردن بیداری ملت ها و سرنگونی انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرد که با هوشیاری، تیزبینی و درایت رهبر معظم انقلاب، جلوی ضربات مهلک آن گرفته شد.

وی با بیان این که خسارت فتنه ۸۸ از هشت سال جنگ تحمیلی بیشتر بود، تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، خواص و همه مردم در کنار امام و مقابل دشمن بودند، ولی در فتنه ۸۸ بعضی از خواص و مسؤلین و مردم به دلیل عدم تحلیل صحیح و بصیرت همراه ولایت و رهبری نبودند.

هاشمی به اهمیت روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه اشاره کرد و گفت: در مدت هشت ماه فتنه ۸۸، مقام ولایت بیش از ۴۰ بار سخنرانی کردند یعنی نهایت روشنگری و بصیرت افزایی را داشتند تا اینکه حماسه نه دی اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: برای ماندن در مسیر انقلاب، ولایت و رهبری، باید خصوصیات برجسته شهید سلیمانی اعم از رفتار، اخلاق، سخنان، تفکر و موضع گیری‌های شهید را در خود پرورش دهیم و در یک کلمه تابع مکتب شهید قاسم سلیمانی باشیم.

وی با بیان این که شهید سلیمانی ایران را حرم و قرارگاه امام حسین(علیه السلام) می دانست، بیان کرد: اگر این حرم سالم بماند، حرم های دیگر حفظ می شود لذا بر همه ما واجب است برای حفظ این  حرم تلاش کنیم.

وی با اشاره به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی و حماسه نه دی، ادامه داد: هم تشییع شهید سلیمانی و هم حماسه نه دی، با حضور میلیونی مردم، بیعت مجدد با ولایت بود، امنیت را برای کشور رقم زد و شکست نرم افزاری استکبار را به همراه داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha