جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ولادت حضرت زینب

حوزه/ خانم معصومه رجبلو گفت: طلاب و مبلغان علوم دینی، با تبین سیره و سبک زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها) در جامعه و تأسی از روش و منش ایشان، از ولی زمان خویش پیروی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم معصومه رجبلو در نشستی که با محوریت «حضرت زینب و ولایتمداری» به صورت مجازی برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(سلام الله علیها) و روز پرستار، با اشاره به شخصیت والای آن حضرت بیان کرد: نسب و تربیت علوی حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و لطف خداوند متعال نسبت به ایشان موجب شد که از خصوصیات و صفات برجسته اخلاقی برخودار شوند.

وی، بارزترین ویژگی حضرت زینب(سلام الله علیها) را ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی زمان خویش برشمرد و افزود: حضرت زینب(سلام الله علیها) در مسأله ولایت پذیری، در تمام وقایع از امام زمان خود پیروی کردند که این ویژگی آن حضرت، الگوی شایسته برای همه افراد جامعه است و موجبات سعادت و رستگاری را فراهم می کند.

استاد حوزه با بیان اینکه قرآن کریم بدون هیچ قید و شرطی در کنار اطاعت مطلق از خداوند متعال به اطاعت از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار(علیهم السلام) دستور می دهد، با اشاره به آیه 59 سوره نساء «أطیعوا اللَّه و أطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم»، تشریح کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) در تمام ابعاد ولایتمداری، معرفت نسبت به امام عصر خویش و تسلیم در برابر او، سرآمد است، زیرا ایشان درس ولایتمداری را از مادر بزرگوار خود، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) فراگرفته و آن را به زیبایی در کربلا با بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» به عرصه ظهور رساندند.

رجبلو در ادامه مباحث خود افزود: حضرت زینب(سلام الله علیها) در جهت معرفی و شناساندن ولایت و نیز نفی اتهامات و یادآوری حقوق های فراموش شده اهل بیت(علیهم السلام) تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان علوم دینی، سیره و سبک زندگی حضرت زینب(سلام الله علیها) را در جامعه تبیین کرده و با تأسی از روش و منش آن بانوی بزرگوار، درس ولایتمداری را فراگرفته و از ولی زمان خویش پیروی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha