دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله گفت: تحقیق و پژوهش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای رسیدن به اهداف نیازمند تحول و جنبش علمی در امر پژوهش هستیم.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم معصومه پایمرد در جمع کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله بیان کرد: پژوهش به معنای مطالعه آگاهانه، برنامه ریزی شده و هدفمند در جهت رفع پیچیدگی و ابهام است؛ هر آنچه که انسان را برای شناخت و اطلاع کامل از موضوعی کنجکاو می کند را پژوهش گویند.

وی افزود: تحقیق و پژوهش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای رسیدن به امر تعلیم و تربیت نیازمند تحول و جنبش علمی در امر پژوهش هستیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله ادامه داد: یک انسان موفق، مخصوصا یک طلبه که امر تبلیغ دین را بر عهده دارد، باید در امر پژوهش از تمام توان استفاده کند، زیرا مبلغ دین باید پژوهشگر باشد تا امور را به طور شایسته به دیگران انتقال دهد.

پایمرد تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این باره می فرمایند: «تحقیق کردن یک مجاهده مستمر علمی است»، بنابراین، یک پژوهش گر موفق، در جهت توسعه مهارت های علمی خود همواره تلاش کرده و نسبت به توسعه و پیشرفت مرزهای دانش در سطح جامعه احساس مسئولیت می کند. این مهم زمانی تحقق پیدا می کند که بگوییم: آموزش باید پژوهش محور باشد تا انسان را به سرمنزل مقصود و هدف متعالی برساند، زیرا همه انسان‌ها علاوه بر شنیدن و تفکر نیازمند آموزش و پژوهش نیز هستند تا با کشف حقیقت مسائل به اوج معرفت و دانایی رسیده و دیگران را در این راه راهنمایی و هدایت کنند.

استاد حوزه، با بیان اینکه لازمه جنبش علمی، آموزش و پژوهش همراه با تفکر، بصیرت و آگاهی است، گفت: پژوهش نیز از محورهای پیشرفت هر جامعه است، چنانچه حضرت علی(علیه السلام) فرمودند: «برای ترقی و پیشرفت، هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست».

پایمرد ادامه داد: این فرایند نیازمند سعی و تلاش جدی از سوی اساتید و طلاب است تا بدین وسیله اهمیت و ضرورت پژوهش را درک کرده و سیر مطالعاتی داشته باشند و به عنوان یک مبلّغ مجاهد در جهت پیشرفت جامعه و مردم قدم بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha