جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2020-11-24_13-02-42.jpg

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان گلستان اعلام کرد: سلسله نشست های اخلاقی با محوریت "نقش تربیتی استاد" ویژه اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران گلستان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا جمالی‌زاده با اعلام این خبر بیان کرد: سلسله نشست های اخلاقی ویژه اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران گلستان تحت عنوان "نقش تربیتی استاد" با حضور استاد دوره حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا موسوی نسب به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان این که رشد و ارتقای علمی، مهارتی و اخلاقی اساتید در قالب دوره های ضمن خدمت، از دغدغه های معاونت آموزش است، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی نیازهای ارتقائی اساتید استان و اولویت بندی آنها، نشست ها جهت استفاده هر چه بیشتر اساتید و بازخورد حداکثری در هفت جلسه طراحی و برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه قریب به ۱۶۰ نفر از اساتید مدارس علمیه استان در نشست‌ها حضور یافتند، افزود: به منظور ارزیابی و بازخوردگیری و رفع آسیب های احتمالی در برگزاری سایر دوره ها و ارتقاء سطح فعالیت های مربوطه، کاربرگ ارزیابی در اختیار اساتید قرار گرفته و پس از دریافت آن، به قید قرعه از سه نفر برگزیدگان دوره، تقدیر به عمل خواهد آمد.

جمالی‌زاده عنوان کرد: در این جلسات به مباحثی همچون «نقش تربیتی اساتید»، «تربیت توحیدی»، پرداخته شد که با توجه به استقبال اساتید، دوره‌ «اخلاق کاربردی» در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: هم اندیشی در مباحث اخلاقی استاد، نقش مهمی در تربیت و پرورش استعداد یادگیرنده و مخاطب دارد، معلمی فقط انتقال اطلاعات نیست بلکه معلم زمینه های پرورش استعدادها را فراهم می کند.

استاد حوزه خواهران گلستان اضافه کرد: استاد ابتدا باید خود را اصلاح کند تا مصلح خوب و الگوی شایسته ای برای طلاب باشد، شاگردان و طلاب را تکریم کرده و شخصیت آنان را بسازد.

جمالی‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس تربیت توحیدی، انسان باید از طریق خودشناسی و خودسازی جایگاه خود را در نظام هستی بیابد و به مقام فوز و فلاح نائل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha