جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام طاهری

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: : ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه در حیطه فرهنگ، تربیت و علم و فناوری موجب پیشرفت کشور اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام حسین طاهری، در نشست علمی پژوهشی که با محوریت «نقش حوزه و دانشگاه در مبارزه با تهاجم دشمنان در جامعه» به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: حوزه ها و دانشگاه ها باید قدر و ارزش جایگاه، موقعیت دینی، اجتماعی و انقلابی خود را دانسته و نقش و رسالت خویش را در مبارزه با تهاجم دشمنان به نحو احسن و شایسته انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت های استعماری دنیا، به ویژه غرب و در رأس آنها آمریکا، به ظاهر رابطه ای دوستانه با کشور ایران داشتند و امروز نیز به رابطه ای بسیار خصمانه و خشونت بار تبدیل شده است، لذا حوزه ها و دانشگاه ها باید توطئه های دشمنان را شناسایی کرده و با بینش و بصیرت در مقابل نقشه های آنان ایستادگی کنند.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، حوزه و دانشگاه را دو نهاد بسیار مهم و مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: کشور ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از حیث سیاسی، فرهنگی و علمی و صنعتی به غرب وابسته بود، اما مردم مؤمن و متدین مسلمان و انقلابی این وابستگی را تحمل نکرده و با هماهنگی و همراهی حوزه و دانشگاه و جوانان غیور، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام طاهری، با استناد به آیه ۷ سوره منافقون «هم الذین یقولون لا تنفقوا علی من عند رسول الله حتی ینفضوا و لله خزائن السماوات و الارض ولکن المنافقین لا ینفقون»، به فشارها و تحریم های دشمنان اشاره کرد و توضیح داد: در زمان پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) فشار و تحریم از سوی دشمنان مطرح بوده و امروز نیز استعمارگران و دشمنان این سیاست را بر انفلاب اسلامی اعمال می کنند.

وی با اشاره به آیه ۲۱۷ سوره بقره «و لا یزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم إن استطاعوا...»، تشریح کرد: دشمنان اسلام پیوسته با مسلمانان جنگ کرده و با ترور شخصیت های بزرگی همچون شهید سردار سلیمانی و شهید محسن فخری زاده تلاش می کنند مردم را مأیوس و ناامید کرده و از دین، انقلاب و پیروی از ولایت فقیه بازدارند، اما هیچ گاه به اهداف خود دست نخواهند یافت.

استاد حوزه با بیان این که حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو بال بزرگ و پرواز درآورنده انقلاب هستند، اظهار کرد: شهید مفتح، شهید مطهری و شهید بهشتی از روحانیون بوده و در دو محیط حوزه و دانشگاه فعالیت بسیار گسترده داشته و با دانشجویان و مردم جامعه ارتباط برقرار می کردند، از این رو هدف دشمنان از بین بردن وحدت این دو نهاد است.

حجت الاسلام طاهری، مقابله با تهاجم فرهنگی و آگاهی بخشی به افراد جامعه را از وظایف و رسالت حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم و نسل جوان آنان را از تهاجمات و توطئه های دشمنان آگاه سازند.

وی، حوزه ها را ثقل مبانی دینی و دانشگاه ها را مرکز تولید علم و صنعت معرفی کرد و افزود: ارتباط تنگاتنگ بین این دو نهاد در حیطه فرهنگ، تربیت و علم و فناوری موجب پیشرفت کشور اسلامی خواهد شد. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha