پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رامیان

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: فرهنگ عاشورا، موجب شکوفایی و بالندگی منتظران حضرت مهدی(عج) در عصر ظهور می شود، زیرا انتظار، کربلایی دیگر به وسعت تمام جهان و مصاف حق و باطل در زمانی دیگر است، با این تفاوت که چهره باطل برای همیشه از بین می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، خانم لیلا یازرلو در نشست پژوهشی که با محوریت «بازخوانی جریان های فکری دو نهضت عاشورا و انتظار» به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: حسینی اندیشیدن و مهدوی زیستن، موجب می شود با تفکری عاشورایی زمینه ساز باوری عالی در سایه سار انتظار باشیم.

وی به بحث پیرامون تحقق اهداف عاشورا با قیام حضرت مهدی(عج) پرداخت و زنده ساختن احکام قرآن، احیای سنت نبوی و سیره علوی، حاکم ساختن حق، حاکمیت بخشیدن به حق پرستان، برپایی قسط و عدل را از اهداف والای نهضت عاشورا برشمرد و افزود: انگیزه های قیام منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) و ویژگی های حکومت جهانی آن حضرت، همان اهداف نهضت حسینی است.

مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ادامه داد: علاوه بر مشترک بودن اهداف نهضت عاشورا با قیام حضرت مهدی(عج)، در زمان حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) بذرها و نهال های غرس شده در جریان قیام کربلا به بار می نشیند و به برکت آن، جهان پر از عدل و داد شده و بشر طعم واقعی صلح، امنیت و سعادت را خواهد چشید.

یازرلو با اشاره به فرازی از دعای ندبه «أین الطالب بدم المقتول بکربلا»، منتقم را از القاب حضرت ولی عصر(عج) دانست و گفت: این عبارت نویددهنده انتقام خون امام حسین(ع) به جهانیان است؛ لذا اولین کلام حضرت مهدی(عج) یاد امام حسین(ع) است که همواره در دل هر انسان طالب حقی زنده است و این مصیبت عظمی، جز با ظهور آن حضرت تسلی نمی یابد.

وی با اشاره به بخشی از زیارت ناحیه مقدسه «فلئن أخرتنی الدهور، و عاقنی عن نصرک المقدور، و لم أَکن لمن حاربک محاربا، و لمن نصب لک العداوة مناصبا، فلا ندبنک صباحا و مساء...»، تشریح کرد: از آن جا که امام حسین(ع) سرمایه های خود را برای حفظ اسلام نثار کرد، آخرین حجت الهی نیز همواره به یاد فداکاری های آن حضرت، شب و روز با یادآوری مصیبت های سیدالشهداء(ع) خون گریه می کنند که این نشان دهنده نهایت محبت و دل بستگی حضرت مهدی(عج) به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

مبلغ حوزه با بیان این که بین عاشورا و ظهور ارتباط معنادار و تنگاتنگی وجود دارد، اضافه کرد: انقلاب حضرت مهدی(عج) ادامه قیام امام حسین(ع) و فرهنگ انتظار برآمده از فرهنگ عاشورا و چشم به راه بودن برای حسین دیگری است؛ از این رو، این دو پیوندی مستحکم با یکدیگر دارند.

یازرلو، عاشورا را دریچه ای به سوی انتظار دانست و گفت: فرهنگ عاشورا، موجب شکوفایی و بالندگی منتظران حضرت مهدی(عج) در عصر ظهور می شود زیرا انتظار، کربلایی دیگر به وسعت تمام جهان و مصاف حق و باطل در زمانی دیگر است، با این تفاوت که چهره باطل برای همیشه از بین می رود.

وی به هجمه های دشمنان به مساله مهم عاشورا و انتظار اشاره کرد و افزود: دشمن در اندیشه گسست بین گذشته و آینده است، غافل از این که عاشورا و انتظار دو نهضت به هم گره خورده در فرهنگ تشیع بوده و بدون عاشورا، صحبت از انتظار، بی نتیجه گذاشتن حرکت امام حسین(ع) و نوعی خودفراموشی از اصل فرهنگ عاشورا است.

مشاور مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) در مسیر برپایی عدالت بود که در نهایت با ظهور حضرت ولی عصر(عج) به مرحله عمل در تمام جامعه بشری خواهد رسید.

یازرلو گفت: شایسته است فرهنگ عاشورا و انتظار را در زندگی جریان داده و حرکت و قدرت را در رگ های جامعه تزریق کرده و امید به آینده را در دل ها زنده نگه دایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha