پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم طاهری مدیر

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: حوزه های علمیه خواهران با پرورش مبلغان توانمند، معارف و ارزش های والای اسلام را به گوش جهانیان رسانده و با اقتداء به حضرت زینب(سلام الله علیها) بحران ها را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در نشست پژوهشی با موضوع «نقش حضرت زینب سلام الله علیها در مدیریت بحران» که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) از شخصیت های تأثیرگذار در نهضت کربلا است که در ماندگاری و جاودانگی قیام عاشورا نقش بی بدیلی داشته و در هر برهه ای از زمان به تناسب شرایط موجود، به ادای رسالت پرداخته است.

وی اضافه کرد: حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) با مدیریت بسیار عالی، پیام قیام امام حسین(علیه السلام) و شهدای کربلا را به گوش جهانیان رسانده و پایداری اسلام، جاودانگی نهضت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) و تداوم مسیر حق را به همگان نشان دادند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به روایت امام سجاد(علیه السلام) در وصف حضرت زینب(سلام الله علیها) «انت بحمدالله عالمة غیر معلمة فهمة غیر مفهمه»، ایشان را بانویی باتدبیر، خردمند و آینده نگر معرفی کرد و افزود: آنچه در وجود حضرت زینب(سلام الله علیها) تبلور یافته ذاتی است، زیرا آن حضرت با خطبه های رسواکننده و افشاگرانه در کوفه و کاخ یزید، اهداف قیام عاشورا و حقیقت نهضت حسینی را به ظهور رسانده و پلیدی دشمنان و اهداف شوم آنان برای براندازی اسلام را برای همگان تبیین کردند.

طاهری، علت محدثه و بقاء را عامل ماندگاری هر حادثه ای دانست و تشریح کرد: اسلام از طرف خداوند متعال بر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) حادث شده و بقاء آن نیز به واسطه قیام عاشورا و خون به ناحق ریخته سرور و سالار شهیدان است.

وی عامل بقاء و ماندگاری نهضت امام حسین(علیه السلام) را وجود مقدس حضرت زینب دانست و گفت: ایشان در جریان کربلا و قیام عاشورا نقش بسیار ارزنده و بارزی را ایفا کردند، زیرا با وجود سختی ها و مصائبی که بر خاندان امام حسین(علیه السلام) وارد شد، بحران ها را مدیریت کرده و باطل و خباثت دشمن را به جهانیان نشان دادند.

استاد حوزه به نقش های مهم حضرت زینب(سلام الله علیها) در پیشبرد قیام عاشورا و حوادث بعد از آن اشاره کرد و تلاش برای جلوگیری از شهادت امام حسین(علیه السلام)، حمایت از امام سجاد(علیه السلام) و دلداری دادن به آن حضرت و سرپرستی کاروان اسرای کربلا را از نقش های مهم ایشان در واقعه کربلا دانست.

طاهری توانایی مدیریت بحران را از درس های مهم مکتب حضرت زینب(سلام الله علیها) برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران با پرورش مبلغان توانمند، معارف و ارزش های والای اسلام را به گوش جهانیان رسانده و با اقتداء به حضرت زینب(سلام الله علیها) بحران ها را مدیریت کرده و ادامه دهنده راه آن حضرت باشند.

وی با اشاره به روایت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) «ان لقتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا»، بیان کرد: شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) حرارتی در دل های مؤمنان و دوستداران حق و حقیقت ایجاد کرده که این گرما هرگز سرد و خاموش نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha