جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رامیان

حوزه/ خانم سوسرایی گفت: همان گونه که مادران و بانوان در دوران دفاع مقدس، الگوی صبر و مقاومت بوده و با فداکاری، جان‌نثاری و تقدیم فرزندان خود به اسلام، از انقلاب دفاع کردند، امروزه نیز با جان‌فشانی و مقاومت، با جنگ نرم مقابله کرده و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گلستان، خانم فاطمه سوسرایی در نشستی که با محوریت «نقش و جایگاه بانوان در دوران دفاع مقدس» به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: بانوان، رهبران اولیه هدایت فکری، اعتقادی و عاطفی جامعه بوده و به عنوان اسوه صبر و مقاومت، در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای ایفا کردند.

وی به نقش و جایگاه بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی و شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رسالت اصلی زن، حفظ بنیان خانواده است و حضور آنان در عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نباید این اصل را مورد تهدید و آسیب قرار دهد.

استاد حوزه با بیان این که هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نیست، تشریح کرد: نمونه های تاریخی بسیاری وجود دارد که نشان دهنده حضور زنان در وقایع مختلف و نقش برجسته آنان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس است.

سوسرایی با اشاره به کلام حضرت امام خمینی(ره) «شما در چه تاریخی چنین دیده اید امروز زنان شیر دل طفل خود را در آغوش کشیده و به میدان مسلسل و تانک دژخیمان رژیم می روند ...»، بیان کرد: امام راحل به حضور و توانمندی بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی در ذیل الگوهایی همچون حضرت فاطمه و حضرت زینب سلام الله علیهما اعتقاد جدی و اساسی داشتند که این نشان دهنده صبر و مجاهدت بانوان در دفاع از انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی است.

وی در ادامه مباحث خود افزود: عشق به اسلام، قرآن و تاسی از سیره حضرت فاطمه و حضرت زینب سلام الله علیهما موجب شد که بانوان در پشت جبهه و صحنه جهاد دلیرانه حضور داشته و برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی جان خود و فرزندان خویش را نثار کردند.

مبلّغ حوزه خاطرنشان کرد: همان گونه که مادران و بانوان در دوران دفاع مقدس، الگوی صبر و مقاومت بوده و با فداکاری، جان نثاری و تقدیم فرزندان خود به اسلام، از انقلاب دفاع کردند، امروزه نیز بانوان با جان فشانی و مقاومت، با جنگ نرم مقابله کرده و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha