جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب

حوزه/ محمدلو با تاکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب بر رعایت عفاف زنان در حرکت‌های اجتماعی تاکید فراوان دارند، گفت: الگوی زنان مسلمان باید بانوان نمونه در اسلام باشد نه اسطوره‌های غربی.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اظهار داشت: الگوی زنان مسلمان باید بانوان نمونه در اسلام باشد نه اسطوره‌های غربی.

وی ادامه داد: دیدگاه جامع اسلام به زنان در عین عاطفه و محبت، این است که یک بانو دارای نقش اساسی در جامعه هست. بنابر آنچه که شهید بهشتی بیان می‌کنند؛ زن در اسلام، زنده، سازنده و رزمنده است، به شرط آنکه لباس رزمش، لباس عفتش باشد؛ این نوع نگرش به یک خانم برگرفته از متن اسلام است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر رعایت عفاف زنان در حرکت‌های اجتماعی تاکید فراوان دارند. در غرب به خاطر عدم توجه به عفت زنان کار به این بی بندوباری‌ها کشیده شده است، لذا نباید اجازه داد عفت زن که مهمترین عنصر است، مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که باید سطح دغدغه زنان ایرانی تعالی یابد، افزود: زنان مسلمان ایرانی در دفاع مقدس با عملی کردن شعار نه غربی و نه شرقی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشودند و ثابت کردند که می‌توان زن بود و عفت و حیا و حجاب خود را حفظ کرد و درعین حال در متن جامعه حضور پیدا کرد.

وی تاکید کرد: نگاه انقلاب اسلامی به زن برگرفته از مبانی دینی است و در دیدگاه اسلامی هم زن و هم مرد فارغ از جنسیت ‌ می‌توانند در مسیر رشد و کمال حرکت کنند؛ در اسلام حیثیت ایمانی مهم است و در آن، جنسیت اصلاً نقشی ندارد.

محمدلو با تاکید بر این‌که در زمینه‌ مسائل اصلی انسان زن و مرد هیچ فرقی ندارند، بیان داشت: در دین اسلام زنانی همچون حضرت مریم، حضرت زهرا و حضرت زینب به مقامی می‌رسند که فوق تصور بشر است؛ در فرهنگ غربی اگر زن بخواهد در جامعه نمود پیدا کند، شخصیت پیدا کند، حتماً باید از جذابیت‌های جنسیِ خودش چیزی را ارائه بدهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha