پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
1

حوزه/ امام جمعه خوانسار گفت: در توحید، هیچ وقت بن بست نیست و فرد خداشناس هر چیزی را از جانب خدا می داند، مانند داستان بت شکستن حضرت ابراهیم(ع) که آتش برای او گلستان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه خوانسار در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه خواهران اهل بیت(ع) این شهر، گفت: هر فردی در زندگی باید اخلاق و رفتار توحیدی داشته باشد، مانند حضرت مریم(س) که غذاهای بهشتی از جانب خداوند برای او می آمد، در حالی که معصوم یا پیغمبر نبود... پس اگر انسان در دنیا فراموش کار و غافل باشد و کارهایش توحیدی نباشد، موقع مرگ بیدار شده، ولی فایده‌ای ندارد و با دست خالی و تهی از عمل صالح و اخلاق نیکو به دنیای دیگر می‌رود. در آیت الکرسی آمده که خداوند انسان را بیدار نگه داشته و از تاریکی و ظلمت به نور می فرستد.

حجت الاسلام خواجه کریمی اظهار داشت: اخلاق انسان و اعمالش باید توحیدی باشد و همه برای خدا باشد، امام صادق(ع) فرمودند: «کسی که عمرش را شب ها تا صبح نماز شب بخواند و تمام عمرش را روزه بگیرد و صدقه بدهد ولی ولّی خدا را نشناسد، هیچ فایده و ثوابی ندارد».

وی در ادامه به داستان قوم بنی اسرائیل و لشگر فرعون و حضرت موسی(ع) اشاره کرد که به اذن خداوند از رود نیل گذشتند.

امام جمعه خوانسار ابراز داشت: در توحید هیچ وقت بن بست نیست و فرد خداشناس هر چیزی را از جانب خدا می داند، مانند داستان بت شکستن حضرت ابراهیم(ع که آتش برای او گلستان شد.

وی گفت: الگوی ما مسلمانان نباید شرق و غرب باشد بلکه باید دختر رسول خدا(ص) باشد؛ شبیه شدن مسلمانان به کفار صحیح نیست.

حجت الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: تمام زندگی امام حسین(ع) توحیدی بود، در زیارت اربعین آمده است: «خونش را در راه خدا داد، تا مردم را از گمراهی بیدار کرده و در وادی نور ببرد».

وی تصریح کرد: مسئولیت ما طلاب بسیار سنگین است که به صبر و شرح صدر نیاز دارد و ما باید بتوانیم این شرح صدر و بردباری را در خودمان ایجاد کنیم، همان طور که سیره رسول خدا(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام نیز در هدایت مردم به سمت خداوند متعال بر همین بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha