جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم بهشتی

حوزه/ معاون امور فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از فعالیت تبلیغی بیش از ۱۰۰۰ طلبه خواهر اصفهانی در ایام محرم خبر داد.

خانم بهشتی ریزی، معاون امور فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با تشریح برنامه های تبلیغی فرهنگی مبلغان در ایام محرم امسال، گفت: محرم بهترین فرصت برای تبلیغ معارف دینی، تربیتی و فرهنگی است و طلاب و مبلغان در تقویت روضه های خانگی و فعالیت در فضای مجازی فعالیت ویژه داشتند.

وی رسالت مبلغان در ایام محرم را بسیار مهم و خطیر دانست و افزود: حوزه علمیه خواهران اصفهان با در نظر گرفتن شرایط کنونی با ابلاغ پیشنهاد برنامه ها به مدارس علمیه خواهران و مبلغان استان جهت برگزاری هر چه بهتر مراسمات محرم،  پشتیبانی و حمایت کرد تا مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا و طبق توقع مردم باشکوه تر از سال های پیش برگزار شود.

معاون امور فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: معاونت فرهنگی استان بر حضور پررنگ مبلغان در فضای مجازی و راه اندازی پویش های مرتبط با این زمان تاکید داشت که در ماه محرم بیش از ۱۰۰۰ مبلغ خواهر به فعالیت های حقیقی و مجازی تبلیغی پرداختند.  

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین توصیه ها در این ابلاغیه رعایت اصول بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا بود که به مبلغان تاکید شد و از سوی مدیریت استان پویش «هر حوزه ـ یک حسینیه» راه اندازی شد تا در فضای باز مدارس علمیه استان برای طلاب، مردم و اهالی محل جلسات روضه برگزار شود.

بهشتی ریزی بیان داشت: این معاونت در راستای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت های تبلیغی مبلغان در مراسمات محرم امسال، اقدام به راه اندازی کانال پشتیبانی محتوایی برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کرد.  

طلاب و مبلغان طلایه داران تقویت روضه های خانگی

وی به ضرورت تقویت روضه های خانگی اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه اصفهان به منظور تقویت روضه های خانگی اقدام به اجرای طرح «یک خانه یک حسینیه» در ماه محرم کرد و مبلغان برای اجرای این طرح به فعالیت پرداختند.

معاون امور فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: رزمایش نذر مواسات به منظور توزیع بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی بین نیازمندان با راه اندازی پویش های مختلف توسط مدارس علمیه و مبلغان با قوت بسیار در ماه محرم انجام گرفت.

وی افزود: در ماه محرم بیش از ۷ هزار بسته معیشتی در سطح استان توسط مدارس علمیه خواهران استان توزیع شده است.

بهشتی ریزی فضاسازی و سیاه پوش کردن منازل، مساجد و محله ها، برگزاری مسابقات دانش آموزی، معرفی کتاب و مسابقه کتابخوانی، مشارکت در شبکه سلامت یاران حسینی و ترویج دستورالعمل های بهداشتی هیئات، اعزام گروه جهادی و تبلیغی به مناطق محروم کشور، راه اندازی پویش های مختلف با موضوع محرم و غیره از دیگر اقداماتی بود که حوزه علمیه استان اصفهان توسط مدارس علمیه و مبلغان به مناسب ایام ماه محرم در سطح استان  اجرا کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha