جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست علمی

حوزه/ حجت الاسلام شفیعیان گفت: نشست علمی «سلوک اخلاقی مرد در ارتباط با همسر و نقش آن در پایداری خانواده» به صورت مجازی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام محمدجواد شفیعیان، رئیس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه انسان‌ها، به دوستی و محبت نیازمند هستند، گفت: انسان‌ها تمایل به این دارند که در چشم دیگران، محبوب باشند. این احساس غریزی در زن و مردی که با هم تشکیل خانواده داده اند و از «من» بیرون آمده، به «ما» رسیده اند، بیشتر احساس می‌شود.

وی در ادامه افزود: قبل از ازدواج، هر یک از زن و مرد، از سوی پدر و مادر خود طعم محبت را چشیده اند و زمانی که پیمان ازدواج می بندند، توقع ایشان نسبت به دریافت محبت تغییر کرده است و منتظر هستند که از رشته دوستی جدید نیز محبت ببینند.

حجت الاسلام شفیعیان با اشاره به اهمیت دوطرفه بودن رابطه عاطفی در میان زوجین، تصریح کرد: زن و شوهر انتظار دارند که طرف مقابل او را از صمیم قلب دوست داشته باشد و علاقه‌مندی و محبتی دوسویه برقرار شود، محبت دوسویه، همسران را به زندگی دلگرم و کانون خاناده را استوار، مستحکم و کارآمد می سازد.

رئیس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) می فرماید بهترین زنان شما، زن هایی هستند که دارای عشق و محبت باشند» و در مورد مردها می‌فرماید هر کس از دوستان ما باشد، به همسرش بیشتر اظهار محبت می کند و نیز هر چه ایمان انسان کامل تر باشد، محبت به همسرش را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: با نگاه به تحولات فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، علمی و ارزشی و تزلزل بسیاری از سنت ها، اخلاقیات، آداب، رسوم و اعتقاداتی که عامل تقویت، استحکام و تعادل خانواده بوده است، ضرورت بازتعریف روش و منش اخلاقی افراد خانواده با یکدیگر احساس می شود.

حجت الاسلام شفیعیان از برگزاری ادامه سلسله نشست های علمی که به همت پژوهشکده الهیات و خانواده و با حضور محققین مختلف برگزار می شد خبر داد و گفت: این هفته نشست علمی با عنوان «سلوک اخلاقی مرد(فضایل اخلاقی) در ارتباط با همسر و نقش آن در پایداری خانواده» توسط حجت الاسلام حسن سراج زاده، عضو هیئت علمی پژوهشکده الهیات و خانواده برگزار می شود.

رئیس اداره امور پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: این نشست چهارشنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۰ صبح با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به صورت غیرحضوری برگزار می شود و از طریق فضای مجازی و با مراجعه به آدرس http://dte.bz/۱۰۰۱ قابل مشاهده خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha