شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاه فضل

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت کاشان با تأکید بر بروزرسانی مفاهیم و ساده کردن زبان نهج البلاغه برای مخاطبین، گفت: افرادی که قلم و بیان خوبی دارند نسبت به ساده نمودن مفاهیم نهج البلاغه تلاش کنند.

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با ابراز خرسندی از رونمایی روز گذشته طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: دو سال پایتختی کتاب کاشان با ابتکار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتخارات این شهرستان بود.

وی  افزود: پایتختی کتاب کاشان حرکت ماندگاری را در راستای احیای نهج البلاغه و مفاهیم بزرگ این کتاب نورانی رقم زد.

حجت الاسلام شاه فضل به حرکت ارزشمند قطب راوندی و سید رضا راوندی و دیگر علمای کاشان به احیای کتاب نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: اقدامات گسترده مؤسسه قرآن و نهج الابلاغه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در تربیت حافظان نهج البلاغه در کاشان و کشور نیز بهانه ای برای اولین شهر پایتختی نهج البلاغه در این شهرستان شد.

وی تأکید کرد: فرهیختگان، هنرمندان و اهل فرهنگ و ادب کاشان باید از این فرصت گرانبها با انجام کارهای هنری، سرودن شعر، خطاطی، نقاشی و تئاتر نسبت به تبیین مفاهیم نهج البلاغه در الگوسازی دیگر شهرهای کشور بیشتر تلاش کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کتاب نهج البلاغه بعد از قرآن دومین کتاب شیعیان است باید از مفاهیم آن به نحو احسن استفاده شود. 

وی به نقش مهم حوزه های علمیه در تبیین مفاهیم نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نهج البلاغه از متون حوزوی است، اساتید و طلاب باید از محتوای آن در حوزه‌ها به نحو شایسته بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام شاه فضل بر تبیین مفاهیم نهج البلاغه در دانشگاه ها و مدارس تأکید کرد و افزود: دانشگاه ها و مدارس نیز باید دانشجویان و دانش آموزان را با متون نهج البلاغه بیش از پیش آگاه کنند.

وی با تأکید بر بروزرسانی مفاهیم و ساده کردن زبان نهج البلاغه برای مخاطبین، گفت: افرادی  که قلم، بیان و توان خوبی دارند، نسبت به ساده نمودن مفاهیم نهج البلاغه تلاش نمایند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه از ظرفیت رادیو کاشان طی دو سال آینده در تبیین مفاهیم نهج الابلاغه باید استفاده شود، ادامه داد: از ظرفیت فضای مجازی و دیگر رسانه های شهرستان کاشان نیز برای گسترش مفاهیم نهج البلاغه باید استفاده شود.

وی با تقدیر از خیرین و واقفین نهج البلاغه، بیان داشت:  از خیرین انتظار داریم با تأمین نیازهای مالی، فعالین نهج البلاغه را در گسترش مفاهیم این کتاب ارزشمند تنها نگذارند.

حجت الاسلام شاه فضل در پایان با تاکید بر اینکه خطبا و ائمه جماعات مساجد هفته ای یک شب را به گسترش مفاهیم نهج البلاغه اختصاص بدهند، گفت: امیدواریم با مجموعه این اقدامات در سطح شهرستان کاشان و کشور گام‌های مؤثرتری را برداریم.

شایان ذکر است، طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران» روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در کاشان و استاندار اصفهان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان و جمعی از مسئولین در تهران رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha