شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطاط

حجت الاسلام خطاط با محکومیت اهانت به پیامبر اعظم(ص)، گفت: این گستاخی ها برای تحت شعاع قرار دادن سیاست های استعماری در فلسطین، لبنان و کشورهای مختلف اسلامی است تا مسلمانان را مشغول کنند و بتوانند به مقاصد شوم خود برسند.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به جایگاه و رتبه شخصیت پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: شخصیت پیامبر اسلام در رتبه ای است که حتی آن هایی که پیامبری آن حضرت را باور نداشتند نمی توانستند متفاوت بودن حضرت را انکار کنند و لذا شخصیت آن حضرت را به سحر و ارتباط با اجنه نسبت می دادند. ساحر و مجنون خواندن آن حضرت جسارت و گستاخی است، اما در دل خود اعترافی را نهفته دارد، مبنی بر این که شخصیت پیامبر(ص) شخصیت متفاوتی است و با ابزار عادی قابل فهم نمی باشد.

وی با بیان این که دشمنان و مخالفان آن حضرت قادر به درک پیامبر اکرم(ص) نبودند، گفت: پیامبر اکرم(ص) غیر از امور و امکانات مادی، ارتباط دیگری دارد و چون آنها نتوانستند آن ارتباط را بفهمند یا نخواستند بفهمند، حضرت را ساحر و مجنون می خواندند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: برخی از دانشمندان غربی که درباره شخصیت پیامبر(ص) مطالعه کرده اند، اعتراف نمودند که حضرت نابغه است و آنها نیز با زبان دیگر اعتراف به شخصیت متفاوت پیامبر کردند.

حجت الاسلام خطاط با تاکید بر شخصیت ممتاز و متفاوت رسول خدا(ص) و ارتباط با مبدا آفرینش، تصریح کرد: خداوند پیامبر را تأدیب کرد و در نهایت به جایی رسید که فرمود: "انک لعلی خلق عظیم"، ولذا شخصیت پیامبر شخصیتی است که می تواند عهده دار، آخرین پیام الهی و پیام رستگاری و سعادت برای بشر باشد.

وی خاطر نشان کرد: آخرین گام را که "لاُتمم مکارم الاخلاق" است، بر دوش پیامبری قرار داد که توان این رسالت را دارد، ولذا خداوند متعال این رسالت را به آن حضرت واگذار کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان پیامبر اکرم(ص) را به عنوان تغییردهنده مسیر زندگی بشر بیان کرد و ادامه داد: حتی منکرین آن حضرت در موجی قرار گرفتند که ناگزیر شدند فرهنگ های سوخته و جاهلانه را کنار بگذارند و فرهنگ نوینی را در پیش بگیرند، لذا پیامبر اکرم(ص) نه تنها پیامبر مسلمانان، بلکه پیامبر تمام بشر است و شخصیت آن حضرت می طلبد همه بشر برابر آن حضرت زانوی تعظیم بر زمین بزند.

وی افزود:  گستاخی نسبت به شخصیت رسول اعظم(ص) یعنی چشم پوشی از تمام واقعیت هایی که در اخلاق و رفتار بشر و سیره و سنت زندگی انسان ها پدید آمده است. یعنی چشم فروبستن بر تعالیم اخلاقی و رشد اخلاقی که می تواند در پرتو نگاه به قرآن و فرمایشات آن حضرت باشد و به معنای نادیده گرفتن بیش از یک میلیارد و نیم انسان است.

حجت الاسلام خطاط، صلوات خداوند، فرشتگان و کائنات را در تجلیل و کرنش در برابرآن حضرت دانست و گفت: از سویی دیگر می بینیم بشر بر اثر سوء تربیت، زیاده خواهی و استعمارگری به جایی می رسد که شخصیت پیامبر اکرم(ص) را مورد گستاخی قرار می دهد. این مسئله نشانه ضعف، درماندگی و زبونی آنها در برابر گرایش به اسلام است که بعد جهانی پیدا کرده.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، موج اسلام گرایی و تشرف به اسلام در غرب را موجب سردرگمی سرمداران غربی عنوان کرد و ادامه داد: البته صهیونیست ها از این فرصت استفاده و آنها را راهنمایی و خط دهی می کنند.

وی اضافه کرد: این گستاخی ها برای تحت شعاع قرار دادن سیاست های استعماری در فلسطین، لبنان و در کشورهای مختلف اسلامی است تا مسلمانان را مشغول مسائل حاشیه ای کنند و بتوانند به مقاصد شوم خود برسند.

حجت الاسلام خطاط اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم در کنار این سرو صداها، دشمنان، موذیانه نقشه های خود را اعمال نکنند و امت اسلامی توطئه های شوم آنها در فلسطین اشغالی، لبنان، امارات، قطر، بحرین، عربستان و عراق و در همه نقاط عالم را تیزبینانه رصد می کند.

وی همچنین به اقدام حوزه های علمیه اصفهان در محکومیت گستاخی به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت ائمه جماعات، روحانیون، علما، اساتید و مبلغان در همه تریبون هایی که در اختیار دارند، این هفته را به تجلیل و تکریم و تعظیم شخصیت پیامبر اکرم(ص) و محکوم کردن گستاخی و هتاکی به ساحت مقدس آن حضرت اختصاص دادند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha