جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم سوگواری اباعبد الله الحسین(ع) مجموعه رهپویان وصال در مدرسه علمیه امام صادق

حوزه/ حجت الاسلام خطاط با اشاره به اهمیت ابعاد فردی و اجتماعی توسل و توجه به حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: همه ما برای درون خود و برای اصلاح و پرورش و تربیت نفس نیاز به این توسل داریم.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به این که مجالس منصوب به حضرت سیدالشهدا(ع) دارای معنویت و ویژگی های منحصر به فردی است، اظهار کرد: به همین دلیل از ابتدای آفرینش تاکید بر برگزاری جلسات منصوب به حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است و در شرایط مختلف برای انبیاء و اولیاء در زمین و آسمان توجه و تذکر به حضرت اباعبدالله حسین(ع) و ندبه، گریه و توسل به حضرت سفارش شده است.

وی افزود: توجه به مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان گره گشا در مسائل مادی و معنوی از بدو آفرینش انسان برای پذیرش توبه حضرت آدم و در عرصه های گوناگون تا زمان پیغمبر(ص) و تا هنگام شهادت آن حضرت وجود داشته است.

استاد سطح عالی حوزه با تاکید بر برگزاری محافل و مجالس گریه بر امام حسین(ع)، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) پیش از شهادت سیدالشهدا(ع)، چندین محفل و مجلس گریه بر امام حسین(ع) داشته است و برای حضرت پیش، هنگام و پس از تولد در تمام شرایط مجلس عزا برگزار می شد.

وی اضافه کرد: حتی امیرمؤمنان(ع) در جریان صفین و در مسیر عبور از کربلا مجلس عزا و گریه برگزار کردند و همچنین حضرت زهرا(س)، ام سلمه همسر پیامبر و دیگر بزرگان نیز در شرایط مختلف مجلس عزا برپا می کرده اند.

حجت الاسلام خطاط با اشاره به اهمیت ابعاد فردی و اجتماعی توسل و توجه به حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: همه ما برای درون خود و برای اصلاح و پرورش و تربیت نفس نیاز به این توسل داریم و برکات اجتماعی توسل و توجه را در عبارتی که از حضرت امام(ره) منقول است می توان دریافت که فرمودند: "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

وی خاطرنشان کرد: در این روایت نبوی نیز وجود مقدس رسول گرامی اسلام فرمودند: «حسین منی و انا من حسین» و اگر کسی در خصوص بخش دوم این روایت تأمل کند، جایگاه و فلسفه ارتباط با حضرت را بیشتر متذکر خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha