جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س)كلاردشت

حوزه/ کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: امروزه که جهان گرفتار ویروس کرونا شده است، برپایی روضه‌های حسینی و گریه بر اباعبدالله(ع) بهترین راه برای امان از امواج سهمگین ابتلائات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم هادوی در جمع بانوان شهرستان کلاردشت، گفت: محرم ماهی است که به برکت خون اباعبدالله الحسین(ع) و عظمت مصیبتی که بر آن حضرت، اهل‌بیت ایشان و یارانش آمد، قلب‌های مؤمنین مملو از شور و حرارتی شده است که باید بصیرت را به همراه داشته و به فرموده امام خمینی(ره)، ضامن حفظ و بقای اسلام باشد.

وی افزود: فرارسیدن ماه محرم فرصت و غنیمتی است که باید جهت رشد و تعالی فرد و جامعه بهترین استفاده را از آن برد.

این کارشناس فرهنگی ویروس منحوس کرونا را یکی از ابتلائات جهان معرفی و تصریح کرد: امروزه که جهان و جهانیان گرفتار کرونا شده‌اند، نیاز به معنویت، روضه‌ها و محافل اشک بر امام حسین(ع) بیشتر از گذشته ملموس و محسوس است؛ چرا که اباعبدالله(ع) کشتی نجات و بهترین راه برای امان از امواج سهمگین ابتلائات است.

وی تصریح کرد: حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) تأثیر بسزایی بر اندیشه جهانیان، حتی غیرمسلمانان داشته و عظمت قیام و ویژگی‌های دیگر امام و یارانش سبب شده است که افراد بسیاری درباره این نهضت و حماسه‌آفرینان عاشورا اظهارنظر کنند و در حقیقت امام حسین(ع) با شهادت خویش ندای آزادگی را در طول قرن‌ها و در میان همه ملت‌ها، طنین‌انداز کرد.

خانم هادوی در ادامه با بیان این‌که بسیاری می‌پرسند که چرا زندگی و اموالمان بی‌برکت است، گفت: عوامل زیادی مانند تأخیر در نماز، بی‌نمازی، خیانت، بی‌تقوایی و غیره در بی‌برکتی اموال تأثیر دارد که باید این عوامل را برطرف کرد.

وی افزود: دنیا خانه‌ای است که با بلاها و گرفتاری‌ها پیچیده شده است، از این‌رو انسان نباید انتظار راحتی مطلق و عدم مصیبت و گرفتاری را داشته باشد، چرا که دنیا پیری، بیماری و مرگ و غیره را به همراه دارد.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: اگر فرد بداند که کار او را دیگری انجام نخواهد داد، در این دنیا برای آخرت تلاش می‌کند و اگر درک کند که تمام‌کارهای او، حتی فکر و اندیشه او تحت نظر «علیم خبیر» و «عالم بالخفیات» و مأموران اوست، هرگز خلافی از او سر نمی زند.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا مکتب عشق است و یکی از آموزه‌های مهم این مکتب، دنیاگسستگی است؛ به همین خاطر هر کس وارد این مکتب شود وجودش بازتاب خلق حسینی شده و چون سالار شهیدان کربلا صاحب عزت و کرامت خواهد شد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha