جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مجموعه اوقاف مازندران همزمان با آغاز ماه محرم طرح کمک به نیازمندان و محرومان استان از محل عوائد موقوفات را آغاز کرده است، گفت: قرار است تا پایان ماه صفر ۹۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از اجرای طرح شمیم حسینی در پانزده شهر استان خبر داد.

وی با بیان این که مجموعه اوقاف مازندران همزمان با آغاز ماه محرم طرح کمک به نیازمندان و محرومان استان از محل عوائد موقوفات را آغاز کرده است، افزود: قرار است تا پایان ماه صفر۹۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که بیش از ۷۴ درصد موقوفات استان مربوط به عزداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان اطعام دهی در سطح مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و امامزادگان وجود ندارد، بسته های معیشتی از محل عوائد این موقوفات تهیه و در بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با بیان این که متأسفانه شیوع ویروس کرونا بخش محروم و ضعیف جامعه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از ظرفیت وقف، بخشی از نیازمندی های خانواده های محروم استان را رفع کنیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد یک خیزش ملی برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه در شرایط خاص کرونایی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات منحصر به فرد تنها در ایران اسلامی و به برکت ولایت اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که هر چه داریم به برکت اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: در ماه های اخیر به وضوح دیدیم که کشورهای مدعی تمدن و پیشرفت چگونه با بیماران و نیازمندان خود رفتار کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز در ایران اسلامی به برکت رهنمودها و حمایت های ولی فقیه شاهد دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: این تلاش های همگانی تا ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که کلیه عوائد وقف طبق نیت واقفان هزینه می شود، بیان داشت: به برکت امام حسین(ع) این روزها شاهد توزیع سبدهای معیشتی هستیم که از عوائد موقوفات مربوط به آن حضرت در استان تهیه و توزیع شده است.

وی، کمک به محرومان و نیازمندان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این وضعیت که شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری برای جامعه به وجود آورده، باید بیش از پیش به فکر فقرا و نیازمندان جامعه باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha