جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا

حوزه/ امام جمعه نکا با این که طلاب و روحانیان باید در عمل، دین و ارزش های الهی را به جامعه منتقل کنند، گفت: حوزه امروز، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد، چون این ظرفیت و ویژگی در فقه شیعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر، معاون و اساتید مدرسه علمیه محمدیه این شهرستان، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، این ایام را فرصت مغتنمی برای آموختن راه و منش حسینی دانست.

وی با بیان این که باید ارزش ها و آرمان های عاشورایی در جامعه ما همواره زنده و پویا باقی بماند، افزود: دشمن امسال تلاش کرد تا نور حسینی در ایران اسلامی کم سو شود، اما این توطئه با تدابیر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شکست خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب، اساتید و روحانیان باید شرایط امروز جامعه را به خوبی برای مردم تبیین کنند، خاطرنشان کرد: دشمن در این روزها به دنبال بهانه جویی برای ضربه زدن به دین و عزاداریی حسینی است که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه نکا با بیان این که هدف نهایی دشمن تضعیف عزاداری محرم است، تصریح کرد: در این مسیر همه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه های به کمک معاندان آمدند تا اهداف آنها را تحقق بخشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که خوشبختانه با مدیریت صحیح و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما، عزاداری امام حسین(ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: عزاداری امسال تجلی اراده ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه مهد پرورش عالمان و بزرگان دین بوده است و امروز نیز این رویکرد و شاخصه های مهم باید حفظ شود.

امام جمعه نکا با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه بسیار مهم تر و حساس تر از گذشته است، بیان داشت: حوزه امروز، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد، چون این ظرفیت و ویژگی در فقه شیعی وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه تربیت و پرروش طلاب در تراز انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید طلبه ای در حوزه های علمیه تربیت و پرروش یابند تا در آینده بتوانند به دین، اهل بیت(ع) و انقلاب خدمت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، علم آموزی و تهذیب نفس را از جمله مهم ترین ویژگی های طلاب حوزه های علمیه برشمرد و افزود: یک طلبه باید با علم آموزی به نیازهای روز جامعه پاسخ دهد تا مردم به سمت دین و ارزش های معنوی جذب شوند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه به دلیل ظرفیت بالای علمی و تبلیغی که دارند می توانند پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فرهنگی که امروز جامعه ما با آن مواجه است، وظیفه حوزه های علمیه بسیار سنگین است.

امام جمعه نکا با این که طلاب و روحانیان باید در عمل، دین و ارزش های الهی را به جامعه منتقل کنند، افزود: مهم تر از درس تئوری و لفظی، درس عملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha