چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران، طليعه حضور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مرجع ما غرب، شرق و تشکل های پشت پرده و زیر زمینی که برای مردم مدل سازی می کنند، نیستند، گفت: انسان باید شئون مورد قبول خدا را بشناسد و انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر لائینی، در همایش طلیعه حضور، ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که اگر یک طلبه می خواهد در مسیر علم آموزی حوزه به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کند، باید شناخت درستی از این مسأله داشته باشد، گفت: اگر این شناخت نباشد جدیت، رغبت و انگیزه در فرد ایجاد نمی شود و تا انگیزه، اشتیاق و رغبت هم نباشد موفقیتی حاصل نخواهد شد.                                                                                                      

وی، تقوا، پارسایی، ساده زیستی، دوری از تجملات، نصیحت و خیرخواهی برای جامعه را از  ویژگی های عالم دینی برشمرد و گفت: امروز طلاب حوزه باید زهد، سادگی و وارستگی را تمرین کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یک طلبه حوزه باید تلاش کند، زحمت بکشد و کوشا باشد چون با تنبلی، بی حالی و کم حوصلگی موفقیتی حاصل نخواهد کرد، اعلام کرد: دانش و علم با سختی، زحمت و تلاش بدست خواهد آمد و طلاب باید پرخوابی، پرخوری، پرگویی و پر رفت و آمدی را کنار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، میل، انگیزه و رغبت مناسب را از دیگر ویژگی های یک طلبه موفق برشمرد و گفت: رغبت و انگیزه در یک طلبه نیازمند شناخت صحیح او از حوزه و راهی است که در آن قدم برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که درسی که امروز طلاب حوزه می خوانند درس انبیاء و هدایت است، ادامه داد: درس و کلماتی مفید تر، بهتر و سودمند تر از درس دینی، مکتب انبیاء، هدایت و حکمت وجود ندارد.

وی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ای برای تحصیل خواهران در حوزه وجود نداشت و این بستر به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این زمینه فراهم شده که خواهران ما در حوزه های علمیه دروس دین و معارف الهی را فرا گیرند و این سفره الهی به برکت انقلاب باز شده و شکرانه این سفره این است که با رغبت، میل و شناخت درس بخوانیم و انگیزه خود را قوی کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه بر ضرورت تقویت سبک زندگی دینی و قرآنی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: نباید سبک زندگی خود را به دست شیاطین بدهیم، بلکه باید شیوه زندگی ما منطبق بر کلام الهی باشد.

وی با تأکید براین که مرجع ما غرب، شرق و تشکل های پشت پرده و زیر زمینی که برای مردم مدل سازی می کنند، نیستند، بلکه مرجع ما خدا است، ادامه داد:  طلبه باید شئون مورد قبول خدا را بشناسد و انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که طلاب مروج مکتب اهل بیت(ع) هستند و باید شئون طلبگی را رعایت کنند، افزود: حرف زدن، لباس پوشیدن، سخن گفتن، عبادت، روش و منش طلاب باید حساب شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خروجی تحصیل و آموخته های علمی خواهران طلبه در حوزه باید تقویت حیا و عفت در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تحصیل در حوزه را بزرگترین توفیق برای طلاب برشمرد و افزود: خداوند متعال این توفیق را به طلاب داده تا علم دین را بیاموزند و دیگران را از وادی ضلالت به وادی نور و مکتب اهل بیت(ع) هدایت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha