جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی امام جمعه ساری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه فضای مدارس علمیه باید انگیزه‌آفرین باشد، گفت: بی انگیزگی، افسردگی، تنبلی و ناامیدی زیبنده حوزه های علمیه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا برگزار شد، با اشاره به این که به دلیل شیوع ویروس کرونا بخش مهمی از فعالیت های آموزشی حوزه به صورت مجازی خواهد بود، گفت: باید سال تحصیلی جدید همراه با بارش، علم، تقوا و اخلاق باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم محتوا و محصول حوزه های علمیه در شرایط خاص کرونایی بیشتر از سال های گذشته باشد، افزود: همه باید تلاش کنند تا سال تحصیلی پرنشاطی را از لحاظ علمی داشته باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که فضای مدارس علمیه باید انگزه‌آفرین باشد، خاطرنشان کرد: بی انگیزگی، افسردگی، تنبلی و ناامیدی زیبنده حوزه های علمیه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به دعای حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و با بیان اینکه مدیران مدارس طلاب به حفظ این دعا تشویق کنند، افزود: طلاب مدارس علمیه باید به گونه ای درس بخوانند و رفتار کنند که موجب خشنودی آن حضرت شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به مسأله انقلابی بودن حوزه های علمیه اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر یکی از مهم ترین و بزرگترین مصادیق خیرخواهی انقلابی بوده است، تصریح کرد: باید روح انقلابی گری در حوزه های علمیه همواره تقویت شود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی روحانی نماها برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری و ستاد ملی مقابله با کرونا حرکت کردند، افزود: اما رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی و هیئت های مذبی موجب مفتضح شدن این عده شد.

امام جمعه ساری با بیان این که هیئت های مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ولایی بودن خود را نشان دادند، گفت: بنده در بازدیدی که از ۴۰ هیأت مذهبی داشتم، بیش از ۹۰ درصد این هیئت ها به دستورالعمل های بهداشتی عمل کردند.

وی در ادامه سخنان خود به سفرهای غیرضروری صورت گرفته در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و با بیان اینکه مسئولان می توانستند همانند ایام تعطیلات نوروز با تبلیغات از سفرها جلوگیری کنند، افزود: اگر به آن توصیه ها  عمل می کردند و سواحل بسته می شد، این اوج سفر را شاهد نبودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقدامات نادرست عده ای هنجارشکن در سواحل در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: متأسفانه برخی ها حرمت این ایام را درک و قداست ماه محرم را درک نمی کنند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از نظارت جدی مسئولان در ایام ماه محرم بر عزاداری ها، افزود: بهتر است مسئولان در سایر بخش ها نیز همانند ماه محرم این گونه نظارت جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha