جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: سرلوحه همه برنامه های مدارس علمیه در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت و پرورش طلاب در تراز این بیانیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قائمی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن بیان کرد: راه شناخت در آموزه های دین اسلام به ویژه مکتب تشیع برخلاف بسیاری از مکاتب مدعی انسانیت، بسته نیست؛ بلکه این راه مفتوح و قابل دسترس قرار داده شده و حتی نخستین بنیان آموزه‌های دین بر دانش، علم‌آموزی و ترویج آن پایه ریزی شده است و به همین علت بالاترین و ابتدایی‌ترین سوگندهای خود را در این حوزه ارائه می دهد.

وی افزود: دین مبین اسلام و مکتب تشیع در حوزه بسط علم به ویژه علم الهی نه تنها محدودیتی ایجاد نکرده است، بلکه محدودیت های زمانی را برداشته و شعار از المهد الی اللحد را مطرح کرده و همه محدودیت های مکانی را از بین برده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: اسلام هیچ محدودیت جنسیتی برای علم آموزی قائل نبوده بلکه طلب علم را به عنوان یکی از بالاترین فریضه های با ارزش در بین زن و مرد قرار داده است.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن اعلام کرد: خداوند در قرآن کریم مطلق علم را مورد توجه قرار نداده است، بلکه با سوگند به قلم می خواهد ما را به ربانی شدن بکشاند؛ لذا هدف ما در حوزه های علمیه باید این باشد که یک طلبه ربانی که سیر و سلوک اولیا و اوصیای الهی را ادامه دهد، تربیت کنیم تا همچون خادمی در مسیر سعادت رساندن مردم بوده و جامعه انسانی از آن بهره مند شود.

خروجی حوزه‌های علمیه باید طلاب انقلابی باشد

حجت الاسلام قائمی تاکید کرد: سرلوحه همه برنامه های مدارس علمیه در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت و پرورش طلاب با معرفت ربانی در تراز این بیانیه باشد.

وی گفت: محصول و خروجی حوزه های علمیه باید طلبه ای باشد که دغدغه انقلاب داشته باشد، همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حوزه باید انقلابی بماند تا انقلاب بماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه با تقدیر از زحمات مدیر سابق حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: ثمره این زحمات این است که در حال حاضر ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح ۲، ۳ و ۴ با بهره مندی از سه رشته تخصصی فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی در مقطع سطح سه و ۲ رشته تخصصی فقه خانواده و تفسیر تطبیقی در سطح چهار در مازندران مشغول فعالیت هستند.

استاد حوزه مازندران اعلام کرد: ۳۲۴ استاد مجوز ار، ۷۷ تشکل پژوهشی، ۴۰ تشکل فرهنگی با شش هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل از جمله ظرفیت های حوزه علمیه خواهران استان است.

وی با اشاره به شناسایی و ساماندهی هزار و ۹۱۹ پژوهشگر طلبه خواهر در مازندران، گفت: ۳۳ بانوی طلبه پژوهشگر در استان داریم که مقالات علمی و پژوهشی و همچنین کتب رتبه الف را تدوین و تألیف می کنند؛ همچنین تاکنون ۱۰۰ پایان‌نامه دفاع شده، ۲۰ پایان‌نامه در فرآیند دفاع و ۹۰ پایان‌نامه در حال تدوین داریم که همه آثار علمی هستند که امیدواریم این ثمرات در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی مفید باشند.

جذب ۵۰۰ طلبه جدید خواهر در مازندران

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۵۰۰ طلبه در مقاطع مختلف جذب شدند، اظهار کرد: ثمره این جهاد فرهنگی برای جامعه در سطح استان، هزار و ۵۹۰ مبلغ دینی خواهر، ۸۶۳ پژوهشگر در حوزه فرهنگی، ۴۰۰ وبلاگ‌نویس، یک‌هزار و ۱۷۹ خواهر جهادگر، ۲۷۹ مربی در طرح امین مدارس و۶۹۴ مربی حلقه صالحین بوده است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این حوزه فعالیت و سیاستگذاری مدارس علمیه باید فراتر از شهر، استان و کشور باشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه انسانی تشنه معارف الهی است و چون تقاضای معرفت و عرفان وجود دارد، به همین دلیل عرفان‌های کاذب سر درآورده است، بنابراین وظیفه حوزه های علمیه است که در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha