چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از تشکیل کانون آدینه در مدارس علمیه خواهران با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، در نشستی با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران از آمادگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان به منظور تعامل و همکاری مستمر با ستادهای نماز جمعه خبر داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، نماز جمعه را از جمله مهم ترین رویش های انقلاب اسلامی دانست و افزود: این پایگاه عبادی سیاسی در طول چهار دهه اخیر همواره منشأ اثرگذاری بسیاری در تقویت انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که دشمن همواره از نقش پررنگ نمازهای جمعه در گسترش روحیه انقلابی مردم در جامعه عصبانی بوده است، خاطرنشان کرد: همه توان دشمن در طول چهار دهه اخیر صرف تضعیف پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که نماز جمعه از ارکان اثرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: این پایگاه عبادی سیاسی، رکن وحدت و همبستگی ملی در ایران اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال اخیر از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی استفاده کردند، افزود: نماز جمعه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان بوده است.

حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب به عنوان سربازان انقلاب و نظام اسلامی همواره در عرصه فرهنگی و دینی پیشگام بودند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز این آمادگی برای همکاری و تعامل مستمر طلاب خواهر مدارس علمیه استان با ستادهای نماز جمعه شهرستان ها وجود دارد.

وی به همکاری طلاب خواهر مدارس علمیه با ستادهای نماز جمعه اشاره کرد و خواستار تشکیل کانون آدینه در مدارس علمیه خواهران با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان ها شد و افزود: با تشکیل این کانون ها می توان از ظرفیت تبلیغی و مشاوره ای طلاب در قالب میز خدمت، بهره بردای لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام انتظاری، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران نیز در این نشست با اشاره به برپایی نماز جمعه در ۴۷ شهر استان، خاطرنشان کرد: با توجه شرایط کرونایی در کشور، در حال حاضر محدودیت هایی برای برپایی نماز جمعه در شهرها وجود دارد که ان‌شاء الله با برداشته شدن این محدودیت ها اقامه نماز جمعه به وضعیت گذشته باز خواهد گشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران به ظرفیت بالای فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران اشاره و بر ضرورت بهره گیری از توان طلاب خواهر در ستادهای نماز جمعه استان تأکید کرد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha