شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مديرحوزه علميه خواهران مازندران؛ مدرسه فاطميه بندپي بابل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مسئولیت خواهران طلبه با توجه به جایگاهی که در خانواده و اجتماع دارند، سنگین‌تر از برادران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت‌الاسلام‌ محمدجواد قائمی در نشستی با مؤسس، اعضای هیأت امنا، مدیریت و کادر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل بیان کرد: قطعاً مسئولیت در مدارس علمیه خواهران با توجه به جایگاهی که در خانواده و اجتماع دارند، سنگین‌تر از حوزه برادران بوده و به همان نسبت، اجر و مزدش نیز بیشتر است.

وی، مدیریت حوزه خواهران استان را واسطه بین مدارس و مرکز مدیریت جهت پیگیری مسائل و مشکلات مدارس و مطالبات آن دانست و تصریح کرد: هیأت امناء به‌عنوان متولی مدارس علمیه خواهران باید نقشه راه مدرسه را ترسیم کرده و با مدیر و کادر مدرسه در جهت اجرای اهداف ترسیم‌شده در راستای ضوابط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعامل و همکاری کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در جذب و پذیرش طلاب خواهر باید به ساختارها توجه بیشتری شود، زیرا قرار است این طلبه یک زن فعال، همسر موفق، مادر خوب و نیز یک مبلغه باشد.

وی اظهار کرد: مدارس پذیرش فعال از طریق تبلیغ چهره به چهره، ارتباط مستمر با آموزش‌وپرورش و جذب نخبه را در برنامه‌های خود مدنظر قرار داده و تنها به تهیه پوستر تبلیغاتی، نصب بنر در سطح شهر و تبلیغ در فضای مجازی اکتفا نکنند.

حجت‌الاسلام قائمی اظهار کرد: روحانیون در گذشته تنها به‌عنوان منبری و سخنران شناخته می‌شدند، اما در حال حاضر یک طلبه می‌تواند معلم، قاضی، وکیل، شاغل در ادارات مختلف و... باشد و این آگاهی باید در تبلیغات پذیرش داده شود که طلبه حوزه‌های علمیه در عین‌حال که یک منبری و مُبلغ است می‌تواند در ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مشغول کار شود.

وی افزود: رسالت امروز حوزه‌های علمیه ضمن تربیت مبلغ و مجتهد، گسترش رشته‌های مختلف است تا به این وسیله، ضمن افزایش جذابیت حوزه‌های علمیه، نسبت به جذب طلاب بیشتر موفقیت بیشتری به دست آورده و با تربیت قاضی، مشاور و غیره، در کنار پاسخگوئی به نیاز جامعه، آینده‌ای روشن برای فارغ‌التحصیلان نیز داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به احداث ساختمان جدید برای مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل، خاطرنشان کرد: هیأت امناء در کنار برنامه‌ریزی‌های مدارس علمیه جهت ایجاد منابع پایدار باید نقش مؤثرتری در مساعدت‌های مالی مدارس ایفا کنند.

خانم ابراهیمیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آن واحد آموزشی، بیان کرد: این مدرسه تا قبل از سال تحصیلی جدید، تنها مدرسه با پذیرش سیکل در مازندران بوده است، به همین خاطر از اکثر شهرستان‌ها طلبه داشته و نیازمند به تکمیل و تجهیزات خوابگاه است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ها در ایام کرونا متوقف نشده و در این ایام کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزارشده و با ایجاد گروه‌های مختلف درسی و عضویت معاون آموزش مدرسه در همه گروه‌ها، نسبت به برگزاری کلاس‌ها و حضور طلاب نظارت مستمر داشته‌ایم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha