دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدجواد قائمی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: هویت انسان، شیعه و حتی هویت انقلاب اسلامی به قیام اباعبدالله الحسین(ع) و پاسداشت عزاداری ماه محرم وابسته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، بیان کرد: هویت انسان، شیعه و حتی هویت انقلاب اسلامی به قیام اباعبدالله الحسین(ع) و پاسداشت عزاداری ماه محرم وابسته است و به هیچ علت در طول تاریخ مراسم و زیارت سید و سالار شهیدان تعطیل نشده است.

وی افزود: تعطیلی روضه اباعبدالله(ع) به معنای از بین رفتن هویت شیعه و ایرانی و تکریم امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان از باب تعظیم شعائر الهی است که پروردگار متعال در آیه ۳۲ سوره حج، امر به تکریم شعائر الله می کنند.

تعطیلی روضه های حسینی خسارت جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وارد می کند
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: تعطیلی روضه حسینی حتی برای مدت کوتاه، به طور قطع و یقین خسارات جبران ناپذیری را به جامعه اسلامی و ایرانی وارد خواهد کرد که هرگز قابل جبران نخواهد بود و وظیفه ما در این دوران، برگزاری عزاداری حسینی با حفظ همه دستورالعمل های بهداشتی است.

وی اعلام کرد: ترک اجتماعات و عزاداری سنتی در ماه محرم برای همه ما سخت و دردناک است، اما برای جلوگیری از بهانه تراشی دشمنان دین باید امسال این عزاداری و مراسم مهم با رعایت دستورالعمل های ابلاغی برگزار شود.

حجت الاسلام قائمی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده اسلام، تمام توان خود را برای ضربه زدن به هویت شیعی و فرهنگ عاشورایی ما به کار گرفته اند؛ بنابراین در چنین شرایطی نباید با برخی حرکات جاهلانه و به دور از عقلانیت و ملمو از خرافات به عزاداری حسینی و شیعیان ضربه زد.

وی با بیان این که متاسفانه برخی هیئت‌های تندرو معتقدند که مراسمات بدون رعایت پروتکل ها برگزار شود، اعلام کرد: شیعه انگلیسی در حقیقت همان کسانی هستند که به تعبیر خالق هستی در قرآن، ادعای ایمان و شیعه بودن دارند، ولی در نهان همان منافقین هستند که شر وجودی آنان از کافران بدتر و شعار و حرکت آنها، تهیه آب و مهمات برای آسیاب و توپخانه تخریبی دشمنان قسم خورده اسلام و شیعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد:  این گروه ریشه از اندیشه و تفکرات شیعه انگلیسی دارند که نه تنها خدمت نمی کنند، بلکه همواره مسلمانان از خیانت های آنان در لباس خدمت و به تعبیری با دست فولادی مخمل کشیده شده، آسیب دیده اند.

وی در ادامه بیان کرد: بزرگان شیعه در آثار کلامی خود همواره تأکید کردند که فرهنگ عاشورا دارای دو بعد است که بعد شور و عاطفی آن متأثر از غربت یک انسان آزاداندیش و آزادی خواه در میان قوم و کسانی است که او را دعوت کرده اما در اجابت ندای هل من ناصر ینصرنی او طفل شش ماهه ایشان را با لب تشنه به شهادت رساندند و دختر شش ساله او را در غربت به سوگ پدر نشاندند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به بعد دوم فرهنگ عاشورا، اعلام کرد: امام حسین(ع) از شروع حرکت خود از مدینه به مکه و عراق همواره در سخنرانی ها و دعوت نامه های خود به مسأله شعور، درک زمان، مصلحت نظام اجتماعی و جامعه اسلامی تأکید داشتند، به همین دلیل ایشان در دوران معاویه علی رغم همه ظلم ها حتی تیرباران تابوت برادر، به خاطر مهیا نبودن شرایط، سکوت را اختیار کردند ولی با آمدن یزید ندای تأسف و مرگ بر پیکره اسلام را سر دادند.

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری مراسم ماه محرم متناسب با پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: توصیه ما به هیأت های مذهبی و همه دلسوزان حسینی این است که باید درس شعور و فهم دین با توجه به مصلحت و مقتضیات جامعه اسلامی و شیعی را از امام حسین(ع) بیاموزند و راه ولایت که به تعبیر مناجات شعبانیه راه سعادت است را در پیش گیرند؛ بنابراین زمانی که رهبر معظم انقلاب در سلوک رفتاری و اجتماعی خود بر رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید دارند، بر ما نیز فرض و وظیفه است که به ندای لفظی و عملی ایشان لبیک بگوییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه های غربی و همچنین برخی ها در داخل به دنبال القاء دوگانگی مذهب و سلامت هستند که هدف غرب در ایجاد دوگانگی میان دین و علم همان هدف رویکرد غربالگری از دوران رنسانس است که با ندای تضاد علم و دین و انحصار دین در عرصه فردی بشریت را به بردگی نوینی واداشته و در خصوص انقلاب ایران که هویت و سرشت خود را مدیون عقلانیت دینی و عاشورایی است، با ترویج این دوئیت و دوگانگی به دنبال تضعیف هویت فرزندان ایران و ممانعت از تحقق تمدن اسلامی بر بستر سبک زندگی اسلامی به عنوان زمینه ساز تمدن مهدوی هستند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha