شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از فعالیت ۱۹۱ مبلّغ بومی برای برنامه های محرم در فضای مجازی و عمومی خبر داد و گفت: به‌ منظور استفاده از ظرفیت فضای مجازی ۵۰ کانال در پیام‌رسان‌های واتس‌آپ و ایسنتا به نام بقاع متبرکه راه‌اندازی شده که مراسمات این اماکن را به‌صورت زنده پخش می‌کند.

حجت‌الاسلام سید باس موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در دهه نخست محرم، اظهار داشت: امسال ویژه برنامه‌های محرم به دلیل شیوع کرونا متفاوت با سال‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی به قرار گرفتن شهرهای فارس در وضعیت قرمز کرونایی اشاره کرد و افزود: موظف به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و این را به‌عنوان متولیان برگزاری مراسم‌های محرم دنبال می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۶۰ بقعه متبرکه فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل سخنرانی‌های مذهبی، مداحی و عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی می شود.

وی به توزیع بسته های معیشتی به جای طبخ غذا اشاره و عنوان کرد: امسال به جای طبخ غذای نذری و اطعام، بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی را از محل موقوفات مرتبط استان فارس در اختیار سوگواران امام حسین(ع) و نیازمندان قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام موسوی استفاده از ظرفیت های مجازی را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: با توجه به اینکه امکان استفاده از تمام فضاهای مذهبی و بقاع متبرکه را نداریم، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم‌های سوگواری استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان از فعالیت های مبلغان در ایام محرم یاد کرد و ابراز داشت: ۱۹۱ مبلغ بومی برای برنامه های محرم در فضای مجازی و عمومی به فعالیت می پردازند، به‌منظور استفاده از ظرفیت فضای مجازی ۵۰ کانال در پیام‌رسان‌های واتس‌آپ و ایسنتا به نام بقاع متبرکه راه‌اندازی شده که مراسمات این اماکن را به‌ صورت زنده پخش می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha