شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم احلی من العسل ارومیه

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" در فارس همزمان با سراسر کشور خبر داد.

جهان‌بخش بانشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری هشتمین سوگواره سراسری «احلی من‌العسل» در فارس، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های ما به‌ عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت، انتقال مفاهیم متعالی و ارزشمند مکتب حسینی به آینده‌سازان کشور است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم مختلف در سطح کشور، این سوگواره نیز به‌ منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان و افراد جامعه، به‌صورت راه‌اندازی کاروان نمادین در سطح شهرها و پویش دانش‌آموزی در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: سوگواره احلی من العسل هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شده است، در واقع این برنامه  یک برنامه‌ریزی با افق بلندمدت است تا بتواند نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی را در مسیر حرکت انقلاب قرار داده و آن‌ها را از کامل‌ترین ویژگی‌های مکتب عاشورایی برخوردار کند.

وی عزت و اقتدار این مردم و کشور را در روح مکتب حسینی دانست و اضافه کرد: باید نسبت به تقویت آن تلاش کنیم، مردم ما نیز به لحاظ الگوپذیری از یاران امام حسین(ع) به‌صورت خودجوش در این مسیر قرار دارند و در راه اعتلای نظام اسلامی از جان و مال خود دریغ ندارند و باید قدر این سرمایه گران‌بها را بدانیم.

بانشی خاطرنشان کرد: هشتمین سوگواره «احلی من‌العسل»، به‌صورت همزمان در سراسر کشور در ششمین روز از ماه محرم و در روز چهارشنبه، ۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha