چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صفائی بوشهری گفت: محرم، ماه عبرت آموزی و آموزش اسلام خواهی در مقابل تمامی تهاجم ها، تحریف ها و تحریم ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر پیام آدینه‌ای خود را صادر کرد.

متن پیام امام جمعه بوشهر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین

ماه محرم ماه ولایتمداری و مجاهدت در راه اسلام ناب محمدی(ص) است. ماه عبرت آموزی و آموزش اسلام خواهی در مقابل تمامی تهاجم ها، تحریف ها و تحریم ها است. ماه مجالس سوگ و بیعت مجدد با مکتب سید الشهداء محبوب دو سرا حضرت ابا عبدالله الحسین«علیه السلام» است. نام حسین و راه حسین هرگز فراموش نمی شود؛ زیرا راه خداست و راه نجات و کمال انسان در تمامی دوران به ویژه شرایط کنونی جهان است. آینده جهان به نام حسین«علیه السلام» رقم خواهد خورد.

در این جمعه اول محرم نکاتی چند به محضر مردم عزیز و بزرگوار تقدیم می دارم:

۱. آغاز ماه محرم ماه سوگ اهل بیت عصمت و طهارت«علیهم السلام اجمعین» را به حضرت بقیه الله «روحی فداه» و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» و همه مردم مسلمان و آزاده جهان تسلیت عرض می نمایم. از تمامی مراکز مذهبی و مردم عزیز تقاضا دارم مراسم آسمانی آن حضرت را پر محتوا و سراسر درس برگزار کنند و منازل خود را یک حسینیه آن محبوب خدا کنند و با حفظ دستور العمل های بهداشتی حافظ سلامت خود و جامعه باشند و فضای اجتماعی مزین به نمادهای حسینی نمایند و از فضای مجازی نهایت استفاده کنند و هر فرد یک پیام رسان حسینی شود.

۲. روز اول شهریور روز پزشک و همچنین روز دارو ساز در پنجم شهریور را به همه کادر بهداشت و درمان به ویژه پزشکان و دارو سازان پر تلاش و خدوم ایران و استان بوشهر تبریک عرض می نمایم و یاد و خاطره شهدای عرصه پزشکی را گرامی می دارم. کادر بهداشت و درمان در عرصه سخت مبارزه با ویروس کرونا نشان داد که دارای توان دانشی و اقتدار مدیریتی و ایثار درمانی و خدمت به مردم عزیز است و در امتحانی مشقت بار سربلند گردید. از تمامی مسئولان حمایت جدی از کادر درمان و داروسازی جهت خدمت و تولید محصولات دارویی و خود کفایی در این عرصه تقاضا دارم و از بخش خصوصی سرمایه گذاری در این حوزه خواستارم.

۳. عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی و درخواست تجدید تحریم ایران و فعال شدن مکانیسم ماشه به درخواست آمریکا را محکوم می کنیم، گذشت زمان ماهیت وابسته سران کشورهای مرتجع عربی را یکی ئس از دیگری آشکار می سازد و بی تردید امارات و دیگر کشورهای عربی آمریکایی مسئول تمامی تحرکات نظامی و امنیتی در خلیج فارس و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه می باشد.

۴. دهه امر به معروف و نهی از منکر در آغاز ماه محرم را گرامی می داریم. این فریضه نجات بخش و کمال آفرین را همواره در ادیان الهی تصریح بر آن شده و عقلانیت فردی و اجتماعی بر آن تاکید دارد. این فریضه مهم و موثر موجب پالایش جامعه و مایه آراستگی به فضائل و پیراستگی از رذائل می گردد.

۵. از تمامی مسئولان نظارتی و قضایی تقاضا دارم در موضوع فساد در تمامی ابعاد آن به ویژه فساد اقتصادی و فرهنگی تلاشی وافر داشته باشند و با پدیده شوم فساد مانند زمین خواری و سوداگری های مالی به اشکال مختلف قاطعانه برخورد نمایند.

از خداوند تعجیل در ظهور حضرت بقیه الله الاعظم«روحی فداه» و طول عمر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» و سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی مسألت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha