شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: شایسته است مؤمنین نگذارند فضای شهر و کوچه و منزل در دهه محرم مانند قبل از آن باشد، بلکه هر چه می‌توانیم باید در فضاسازی شهر، محله، کوچه، مسجد و منازل متناسب با عزای سالار شهیدان تلاش کنیم و با نصب بیرق عزای حسین در خانه و درب منزل، خانه‌ها را تبدیل به حسینیه نماییم.

حجت الاسلام رضا خدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان، از محرم به عنوان جاذبه حسینی یاد کرد و گفت: ماه محرم به ویژه دهه اول آن از خصوصیات اسرارآمیزی برخوردار است و به همین جهت سفارش اکید معصومین و بزرگان بر گرامیداشت هر چه بیشتر این دهه است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: روضه و ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفایش برکات و فیوضاتی را به دنبال دارد و نور ایمان و بصیرت را در دلها ایجاد می‌کند. بعضی از بزرگان مانند علامه طباطبایی تلاش می‌کردند در روزهای این دهه، در چندین مجلس روضه و ذکر حسینی شرکت کنند.

وی بیان داشت: لازم است در دهه محرم از ذکر مصیبت حسینی و شنیدن آن غفلت نکنیم و با توجه به شرایط اضطراری فعلی به جهت شیوع ویروس کرونا سعی کنیم از مجلس امام حسین(ع) محروم نشویم، بلکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی حتماً در مجلس حسینی حاضر شویم یا حداقل در منزل خود مجلسی هر چند مختصر برپا کنیم.

حجت الاسلام خدری زیارت عاشورا را وسیله ایجاد شور و شوق حسینی در دلها عنوان کرد و گفت: زیارت عاشورا تأثیر شگرفی در بصیرت بخشی دارد و مداومت بر آن مورد تأکید و توجه جدی علما و بزرگان بوده است، بنابراین در این دهه از خواندن آن غفلت نکنیم.

امام جمعه چغادک گفت: شایسته است مؤمنین نگذارند فضای شهر و کوچه و منزل در دهه محرم مانند قبل از آن باشد، بلکه هر چه می‌توانیم باید در فضاسازی شهر، محله، کوچه، مسجد و منازل متناسب با عزای سالار شهیدان تلاش کنیم و با نصب بیرق عزای حسین در خانه و درب منزل، خانه‌ها را تبدیل به حسینیه نماییم.

حجت الاسلام خدری پیش‌رو بودن سوم محرم سالروز شهادت شهید والامقام حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری را گرامی داشت و گفت: او روحانی جلیل القدری است که پرچمدار نهضت مردم استان و مناطق جنوب در انقلاب اسلامی بوده است. ما در شناساندن شهید عاشوری به نسل‌های بعد از انقلاب آنچنان که شایسته او و شایسته انقلاب اسلامی باشد، چندان موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: باید تلاش کنیم با ابزارهای مختلف یاد شهیدان، به ویژه پرچمداران انقلاب اسلامی را احیا کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف والای شهیدان را به دیگران منتقل کنیم. با توجه به شرایط کنونی جامعه، مراسم بزرگداشت این شهید عزیز و شهیدان ترور به صورت مجازی از کنار مقبره شهید عاشوری برگزار می‌شود، بنابراین لازم است حداقل در فضای مجازی نسبت به ترویج نام و یاد این شهیدان سرافراز اقدام نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha