پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 915243
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در جمع عزاداران حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی گفت: سال‌هایی در مملکت بود که مردم حتی اجازه لباس سیاه پوشیدن برای عزای حسین(ع) نداشتند! اما امروز به برکت انقلاب حضرت روح‌الله عشق حسین جهانی شده و نباید اجازه دهیم هیچ عاملی مانع از خاموشی این شعله فروزان شور و شعور حسینی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم حسینی، اظهارداشت: ماه محرم به‌ویژه دهه نخست ماه محرم، فرصتی استثنایی برای بهره‌وری از گوهر معرفت اباعبدالله الحسین(ع) است که با درک حقیقت اشک بر مصیبت اباعبدالله، خط و راه امام حسین(ع) و آرمان‌های آن حضرت را بیشتر بشناسیم.

وی، مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) را چراغ راه آزادگان و مظلومین جهان دانست و آن را کلاس درسی برای مبارزه خستگی‌ناپذیر با ظلم و جور اعلام کرد که موجب نگرانی دشمنان حق و حقیقت شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با بیان اینکه امام حسین(ع) نیازی به مشکی پوشیدن‌ها و عزاداری کردن‌ها ندارد، گفت: این ما هستیم که محتاج ذره‌ذره عشق حسینیم! و درواقع این عرض ارادت‌ها یعنی اعلام ارتباط، اتصال و پیوند عمیق با راه و آرمان امام حسین(ع) و سبک زندگی ایشان است.

این استاد اخلاق حوزه، با اشاره به کارکردهای اصلی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: یکی از کارکردهای مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) معرفی الگو، اسوه، مقتدا و رهبر واقعی جامعه به بشریت و همه انسان‌هاست و این معنای آیه شریفه «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ» می‌باشد.

وی، پیرامون تلاش جریانات انحرافی برای خاموش کردن اثر واقعی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: دشمنان همواره درصدد این بودند که عزای اباعبدالله الحسین و عزاداری دهه نخست ماه محرم را در حد یک اشک و آه و سینه زدن بی‌اثر و بدون کارکرد اجتماعی و بدون ارتباط با تغییر سبک زندگی، تنزل دهند؛ چراکه محافل امام حسین(ع) یعنی جریان فسق ستیزی و ظلم‌ستیزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در پایان گفت: قدر محرم را باید بدانیم! سال‌هایی در مملکت بود که مردم حتی اجازه لباس سیاه پوشیدن برای عزای حسین(ع) نداشتند! اما امروز به برکت انقلاب حضرت روح‌الله عشق حسین جهانی شده و نباید اجازه دهیم هیچ عاملی مانع از خاموشی این شعله فروزان شور و شعور حسینی شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha