پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در تجمع حوزویان اهواز

حوزه/ سخنان تحریف آمیز عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در «نسبت دادن صلح امام حسن مجتبی(ع) به اختیار و انتخاب امام» و «سانسور عامدانه واقعیت تأکید و تشویق مکرر نیروها از سوی امام(ع) به مقاومت و جهاد با معاویه»، مصداق بارزی از «تحریف و جفا» در حق امام معصوم(ع) و تلاش در جهت تحمیق افکار عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، در یادداشتی به نقد سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی پرداخت و نوشت: عجیب است‌! صدای جریان تحریف که «پیام» لزوم ادامه «تحریم تا تسلیم» ملت ایران را به دشمن می‌دهد؛ از نهاد ریاست جمهوری به گوش می‌رسد!

صدا و سخنانی که نمونه بارزی از دم زدن «ترسوها از عقلانیت» است. سخنان تحریف آمیز و تحلیل بی مبنای رئیس جمهور در «نسبت دادن صلح امام حسن مجتبی(ع) به اختیار و انتخاب امام»، «سانسور عامدانه واقعیت تأکید و تشویق مکرر نیروها از سوی امام(ع) به مقاومت و جهاد با معاویه» و «نادیده انگاشتن نقش یاران خائن و فرماندهانی سست‌عنصری چون عبیدالله ابن عباس در تحمیل صلح به امام و عدم اشاره به واقعیت از هم گسیختگی جبهه حق و پیام‌های محرمانه آن‌ها به دشمن جهت تسلیم کت‌بسته امام حسن(ع) به امویون» مصداق بارزی از «تحریف و جفا» در حق امام معصوم(ع) و تلاش در جهت تحمیق افکار عمومی است.

«تلقی عمومی» از سخنان اخیر آقای روحانی در این مقطع «انحراف افکار» عمومی از «بی‌برنامه» بودن او در ساماندهی معیشت جامعه و سیاست اشتباه ایشان در «اعتماد به دشمن» و آثار ویرانگر آن بر اقتصاد کشور است.

بی‌شک «اظهارات عجز آمیز» روحانی و تحریف تاریخ از سوی وی در واقع تلاش در جهت «مهندسی افکار عمومی» و زمینه‌سازی روانی «پذیرش ذلت» و تن دادن به خواسته‌های دشمن و بالتبع دچار نمودن سرنوشت «امنیت پایدار» مردم به «وضعیت آشفته اقتصادی» امروز کشور است.

و در نظر نگارنده این‌گونه سخنان که این روزها هماهنگ با فشارهای اقتصادی مشکوک داخلی!  بر گرده مردم از اردوگاه نفاق پیچیده هم به گوش می‌رسد؛ نسخه «برنامه‌ریزی‌شده» و مکمل تحریم‌های ظالمانه آمریکا است!

این سخنان روحانی خواسته یا ناخواسته حامل «پیامی» برای دشمنان ملت هم می‌باشد آن اینکه از «مقاومت» خبری نیست؛ تحریم‌ها را ادامه بدهید! که با تشدید تحریم‌ها زمینه تسلیم قطعی کشور فراهم است! (که البته زهی خیال باطل!)

اکنون حکمت «رهنمود راهبردی» امام خامنه‌ای بیشتر هویدا می‌گردد که اخیراً فرمودند: اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم هم قطعاً شکست می‌خورد (۱۰/۵/ ۹۹)

با شفاف شدن «اهداف جریان تحریف» و سردمداران آن؛ «جریان انقلابی» بیش از پیش باید به وظیفه خود عمل نموده و بی‌محابا پرده از حقایق تاریخی و اهداف «عمرو عاص‌های» زمان بردارد.

بی‌تردید ملت بیدار و بصیر در صحنه و مقاوم است. گرچه برخی بمانند عبیدالله بن عباس «فکر تسلیم» در سر می‌پرورانند!

انتهای پیام
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    105 0
    مقام معظم رهبری: اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی‌گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابی‌گری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آن‌ها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر بخواهیم به نام انقلابی‌گری و رفتار انقلابی، امنیت را از بخشی از مردم جامعه و کشورمان سلب کنیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. در کشور آراء و عقاید مختلفی وجود دارد. اگر چنانچه یک عنوان مجرمانه‌ای بر یک حرکتی، بر یک حرفی منطبق شود، این عنوان مجرمانه البته قابل تعقیب است؛ دستگاه‌های موظف باید تعقیب کنند و میکنند؛ اما اگر عنوان مجرمانه‌ای نباشد، کسی است که نمیخواهد براندازی کند، نمیخواهد خیانت کند، نمیخواهد دستور دشمن را در کشور اجرا کند، اما با سلیقه‌ی سیاسی ما، با مذاق سیاسی ما مخالف است، ما نمیتوانیم امنیت را از او دریغ بداریم، عدالت را دریغ بداریم؛ «و لایجرمنّکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا». قرآن به ما دستور میدهد و میگوید: مخالفت شما با یک قومی، موجب نشود که عدالت را فرو بگذارید و فراموش کنید. «اعدلوا»؛ حتّی در مورد مخالف هم عدالت به خرج دهید. «هو اقرب للتّقوی»؛(2) این عدالت، نزدیک‌تر به تقواست. مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان مخالف خودش را زیر پا له کند؛ نه، عدالت ورزیدن با تقوا موافق است. همه هوشیار باشیم، همه بیدار باشیم. این بُعد هم نباید ابعاد دیگر را در سایه قرار بدهد. / https://farsi.khamenei.ir / بیانات در مراسم بیست‌ و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)؛ 1390/03/14
    • محسن IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      68 0
      بسیار عالی بود. هرچند که عطش هیجانات سیاسی و اصرار مفرط برای کوبیدن مسئولان غیر همفکر، گوش‌ها را برای شنیدن اندرزهای اخلاقی سنگین کرده است! فقط یک‌لحظه تصور کنید چند سال قبل کسی جرأت می‌کرد رییس‌جمهور کشور را با عمروعاص مقایسه کند! همین جماعت چه بر سرش می‌آوردند؟ فریادشان گوش فلک را کر می‌کرد که ایهاالناس چه نشستید به رییس‌جمهور نظام اسلامی اهانت کردند و... . این نیز بگذرد! دوره‌های بعدی را نیز خواهیم دید ان‌شاءالله.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    83 0
    مقام معظم رهبری: البتّه هر دولتی منتقدینی دارد، این دولت هم منتقدینی دارد، دولت‌های قبلی هم هرکدام انتقادکنندگانی داشتند؛ تا اینجای قضیّه هیچ اشکالی ندارد. کسانی هستند که این روش را قبول ندارند، این رفتار را قبول ندارند، این حرف را قبول ندارند، این سیاست را قبول ندارند؛ این‌ها منتقدند و انتقاد می‌کنند، مانعی ندارد؛ امّا انتقادها باید در چهارچوب منطقی باشد. خود بنده هم به دولت‌های گوناگون انتقادهایی داشتم، این انتقادها را همواره هم تذکّر داده‌ام، در هیچ موردی از آن‌چه به نظر من عیب بوده و جای انتقاد بوده است، از تذکّر خودداری نکردم؛ منتها این تذکّرات را در وضع مناسب و در موقعیّت مناسب و با شکل مناسب دادیم؛ یا پیغام دادیم، یا حضوری گفتیم، یا اصرار کردیم. تذکّر‌دادن هیچ اشکالی ندارد امّا این تذکّر بایستی جوری باشد که اعتماد عمومی را از کسانی‌ که مسئولند و مشغول کارند، سلب نکند؛ تذکّر دادن باید جوری باشد که موجب بی‌اعتمادی عمومی نشود، اهانت وجود نداشته باشد و روش‌های خشم‌آلود وجود نداشته باشد؛ همه با برادری اسلامی به مسئله‌ی ارتباطِ میان دولت و ملّت نگاه کنند و با آن شیوه ‌رفتار بکنند. / https://farsi.khamenei.ir / بیانات در حرم مطهر رضوی علیه‌السلام در اولین روز سال 1394
  • محسن IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    59 0
    حملات علیه آقای روحانی به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. هرچند این حملات انگیزه‌های قبلی و نیز اهداف انتخاباتی دارد ولی در ظاهر واکنشی نسبت به سخنان روحانی درباره صلح امام حسن بود .این حملات چه معنایی دارد؟ پیش‌از هر چیز بد نیست که ببینیم حسن روحانی کیست؟ او از روحانیون فعال پیش‌از انقلاب است. پس‌از انقلاب نیز تا امروز در این پست‌ها و مقامات بالای سیاسی و امنیتی حضور داشته است. 5 دوره نماینده مجلس، چند دوره عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و اکنون هم هست، از ابتدای تشکیل شورای عالی امنیت ملی عضو آن بوده، 16 سال هم دبیر و همواره نماینده رهبری در شورا بوده است، نایب‌رییس مجلس بوده، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده، عضو حزب جمهوری و جامعه روحانیت مبارز بوده است و در زمان جنگ هم پست بسیار بالایی داشته است. چگونه رییس‌جمهور شد؟ طبعاً تایید صلاحیت‌های او بی‌هیچ مصلحت‌اندیشی بوده است زیرا او در دسته اصلاح‌طلبان نبود که برای جلب رضایت و مشارکت اصلاح‌طلبان او را تأیید کنند. مثل دکتر معین. او را تأیید کردند چون شورای نگهبان به این نتیجه رسید که آقای روحانی واجد تمام ویژگی‌های مندرج در اصل 115 هست. یعنی ایرانی، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن ومعتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور. او در جریان یک انتخاباتی رأی آورد که شائبه تقلب نیز درآن نبود. پس‌از 4 سال اول نیز همچنان این ویژگی‌ها به ‌طور کامل دراو احراز و دوباره نیز در یک انتخابات سالم از حیث رأی‌گیری انتخاب شد. ... اصولگرایانی که تا حد خواهان اعدام شدن و اثبات خیانت او جلو رفته‌اند و هیچ دادگاهی هم از آنان سؤال نمی‌کند، به چه چیزی جز خودشان حمله می‌کنند؟ این حمله به کل سابقه‌ای است که از آن می‌خواهید دفاع کنید. این حمله به ساختاری است که او براساس ضوابط آن برآمده است. ... حالا فرض کنیم که این حملات علیه خودتان نباشد، چه فایده‌ای دارد؟ این‌که او تا 9 ماه دیگر هست و تمام می‌شود، شما می‌مانید و وضعیتی که قادر به انجام کوچک‌ترین اصلاحی هم در آن نیستید. شاهدش مجلس فعلی است. قوی‌ترین شما طی 1384 تا 1392 آمد، چه کرد؟ جز این‌که الان مثل استخوان در گلویتان گیر کرده و علیه سیستم شده است؟ جز این‌که صدها میلیارد دلار پول نفت را گرفت، روزی که رفت جز سیاهی و بدبختی اثری از خود نگذاشت؟
  • محسن IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    65 0
    حملات علیه آقای روحانی به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. ... این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار 32 تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟ حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن گفته است، شما که انجام نمی‌دهید. اگر می‌خواهید بگویید که چرا در مقابل سخنان مقام رهبری حرفی زده است، صد بار تندتر از آن را رفیق گرمابه و گلستان شما در ویدیوی اخیر خودش گفت، صدای یکی از شما درنیامد. به نظر می‌رسد که نابخردی حدی ندارد به علاوه این همه دنبال شواهد تاریخی برای توجیه رفتار فعلی خود نباشید چون فردا مجبور خواهید شد به گونه دیگری رفتار کنید. کسانی متوسل به تاریخ می‌شوند که قادر به دفاع عقلانی از رفتار کنونی خود نیستند. با اطمینان به شما باید گفت که با ادامه سیاست موجود، ممکن نیست که از فرآیند موجود کسی بهتر از روحانی و حتی در اندازه او برکشیده شود. این بهترین ثمره ساختار انتخاباتی موجود است، آن‌را حفظ کنید که بعداً پشیمان خواهید شد، هم‌چنان که بسیاری از شما از مجلس فعلی پشیمان شده‌اند. فراموش نکنید که مردم کمتر خطا می‌کنند. • عباس عبدی، روزنامه‌نگار