پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با اشاره به هدف اصلی تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند پدافند هوایی سوریه را به خطا بی اندازند تا هواپیمای مسافربری ایرانی مورد هدف قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ماجرای تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان، اظهارداشت: این مسأله از ابعاد مختلفی قابل تأمل بوده و باید آن‌ها را با دقت مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اهداف آمریکا از اجرای این سناریو، گفت: باید بررسی و تحلیل کرد که «آیا این یک حادثه عادی بوده!؟» یعنی همان طوری که آمریکایی‌ها بعد از مدتی سکوت، اعلام کردند هدف جنگنده‌های آن‌ها از نزدیک شدن به هواپیمایی مسافربری صرفاً شناسایی آن بوده، آیا صحیح است و یا اینکه هدف دیگری را دنبال می‌کردند؟

هدف اصلی آمریکا از تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، ادامه داد: یکی از متقن‌ترین تحلیل‌ها که به‌نوعی از جهات مختلف می‌تواند به حقیقت نزدیک باشد، این است که «آمریکایی‌ها با این حرکت می‌خواستند استراتژی دوباره‌شان (چندی قبل جنگنده‌های اسراییلی به هواپیمای مسافربری روسیه نزدیک شده و با این حرکت پدافند هوایی سوریه را به خطا انداخته بودند) را پیاده‌سازی کنند».

تکرار یک سناریو

وی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند پدافند هوایی سوریه را که اخیراً با استقرار سامانه پدافند هوایی بسیار پیشرفته ایران تقویت شده را به خطا بی اندازند تا هواپیمای مسافربری ایرانی مورد هدف قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، بیان کرد: این یک بخش از سناریوی بسیار پیچیده و خطرناکی بوده که با اهداف بزرگ‌تری توسط اتاق فکر سردمداران آمریکایی طراحی و پیاده‌سازی شده است و این مسأله حاکی از خلق‌وخوی سبوعانه آمریکایی‌هاست که حقیقت غرب وحشی را به‌خوبی نمایان می‌کند.

این تحلیل‌گر حوزوی، به پیشینه آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: آمریکایی که امروز جنگنده خود را نزدیک هواپیمای مسافربری ماهان می‌کند، همان آمریکایی‌ست که ۲۷۰ نفر مسافر هواپیمای ایرانی را در مسیر دبی مورد هدف قرار داده و به شهادت می‌رساند و بعد از آن نیز به فرمانده ناو آمریکایی وینسنس که این جنایت را مرتکب شد، مدال افتخار می‌دهد. این مدعیان تمدن، همان‌هایی هستند که ۳.۵ میلیون نفر را فقط در جنگ ویتنام کشتند و فاجعه هیروشیما و ناکازاکی را رقم زدند. امروز نیز کشتن چند ده نفر مسافر برای این‌ها چیز مهمی نیست! چراکه در قاموس این‌ها رحم و مورت جایی ندارد.

کد رمز ترامپ برای آغاز ۸ هفته داغ در ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی تصریح کرد: اینکه ترامپ چند روز قبل و البته پیش از این حادثه، صحبت از «۸ هفته داغ و خبرهای داغی که در پیش است» به میان آورده است؛ می‌تواند قرینه‌ای باشد بر اینکه دشمن در ادامه آن سلسله توطئه‌ها و فشار حداکثری برای به زانو درآوردن ملت ایران و به تسلیم کشاندن جبهه مقاومت، به‌ویژه فرماندهی آن در ایران، بنا داشته با این توطئه‌ها و حمله به هواپیمای مسافربری و به خطا انداختن پدافند هوایی سوریه، صحنه جدیدی از سلسله توطئه‌های خودش را به نمایش گذارد.

وی، اضافه کرد: قطعاً اگر آن اتفاق ناگوار به وقوع می‌پیوست، دشمن با استفاده از عناصر داخلی خودش، توطئه بزرگ‌تری را در جریان رسانه‌ای و اجتماعی کشور ایجاد می‌کرد.

مأموریت عوامل وا داده و رسانه‌های غرب زده در کشور

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، با اشاره به مأموریت عوامل وا داده و خودفروخته داخلی، گفت: به نظر می‌رسد مأموریت این عناصر نفوذی، رنگ و لعاب دادن به حرف دشمنان، تکرار و تقویت فرکانس آن حرف‌هاست. و این‌ها فقط یک بخش قطعی از توطئه بزرگی بود که بنا بوده در این رابطه با هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایرانی فعال شوند؛ چنانچه می‌بینید، این نشریات زرد و زنجیره‌ای در داخل کشور، بعد از این حادثه، یا اصلاً به این خبر نپرداختند و یا به نحو بسیار عادی از این خبر عبور کردند! بدون اینکه به‌صورت جدی متعرض حرکت و اقدام آمریکایی‌ها شوند.

وی اضافه کرد: همان‌هایی که برای دفاع از متعرضان به نوامیس مردم و آسیب زدن به بیت‌المال، یقه‌چاک می‌دادند، امروز در قضیه تعرض به جان مردم و مسافران عادی، سکوت پیشه کردند؛ فی‌الواقع این‌ها بخشی از همان کیسه‌های شنی هستند که حکم سنگر را برای دشمن ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، آمریکا را به‌مثابه یک سگ درنده دانست و بیان کرد: آمریکا در این صحنه و دیگر صحنه‌ها، عملکردش و عملیاتش این واقعیت را بر ما مبرهن کرده که حکم یک سگ دردنده را دارد. سگ هاری که پارس می‌کند و به وقت حمله، اگر در مقابل آن ایستادی و دست به سنگ شدی، فرار می‌کند. اما اگر با پارس آن فرار کردی، حتماً به دنبال تو خواهد آمد و متعرض می‌شود.

وی با اشاره به سیره امامین انقلاب، گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با درک عالی ماهیت و واقعیت آمریکا، به‌خوبی فرمودند که «بهترین راه برای مقابله با آمریکا، مقاومت در برابر آمریکاست»؛ بر همین اساس نیز امام خمینی(ره) در ۲۹ تیر ۶۷ فرمودند؛ «باید چنگ و دندان آمریکا را شکست و راهی جز مبارزه نمانده است»؛ «الزاماً یکی از دو راه را باید انتخاب کرد؛ یا شهادت یا پیروزی» و همچنان تأکید کردند که «باید تودهنی به آمریکا بزنید». خلف شایسته آن نیز فرمودند که «دوران بزن‌ در رو تمام شده است».

«اقتدار در برابر دشمن= پیروزی» و «انفعال در برابر آمریکا = شکست»

این تحلیل‌گر حوزوی، تصریح کرد: تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان داده «آن مقداری که فرمایش امامین انقلاب عمل شد، آمریکا در انفعال قرار گرفته است» و هر جا که ما در انفعال قرار گرفتیم، بازهم این تاریخ نشان می‌دهد که آن خلق‌وخوی وحشیانه و سبوعانه‌اش تقویت شده و حالت هجومی به خودش گرفته است.

وی افزود: البته در انفعال آمریکایی‌ها و سگ درنده‌شان در منطقه، همین بس که بلافاصله بعد از اعلام خبر حمله جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان، بلافاصله اسراییلی‌ها اعلام کرده‌اند که کار ما نبوده است. البته فرمانده مرکزی تروریست‌های آمریکایی یعنی سنتکام هم اعلام کرد که هدف ما حمله به هواپیمای مسافربری هم نبوده است؛ پس این مهم نشان‌دهنده عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فرامرزهایش است.

رویکرد سیاستمداران و کارگزاران نظام در قبال اقدام آمریکا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با اشاره به رویکرد سیاستمداران و کارگزاران نسبت به این مسأله، گفت: سیاستمداران، کارگزاران و فرماندهان جمهوری اسلامی در این خصوص باید مراجعه کنند به راهبرد مشخص جمهوری اسلامی که امامین انقلاب مشخص کرده‌اند؛ «دوران به زن در رو تمام شده است» که در اجرای این راهبرد، آن نکته مهم سید شهیدان جبهه مقاومت یعنی سردار حاج قاسم سلیمانی که فرمودند «فرصتی که در تهدیدهاست، بیشتر از آن فرصتی‌هایی است که در فرصت‌ها وجود دارد» باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اقدام اخیر آمریکا از آن دسته تهدیدهایی است که فرصت ساز است و باید از آن استفاده کرد. مثل همان تهدیدی که آمریکایی‌ها با حضورشان در کنار جزیره فارسی به وجود آوردند؛ یعنی وارد آب‌های سرزمینی ما شده و آن یگان سوپر کوماندوی آمریکا، به دست دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شدند و علارغم مانور نیروی هوایی‌شان در منطقه، با هشدارهای سریع و قاطعانه و شجاعانه فرماندهان نظامی ما، مجبور به ترک منطقه شدند و این اسرا در جمهوری اسلامی باقی ماند و موجب خفت و خاری آمریکایی‌ها شدند. یعنی تهدید آن‌ها، فرصتی را به وجود آورد برای تحقیر چندین‌باره آمریکا بسیار مؤثر بود.

اوضاع داخلی آمریکا به هیچ وجه مناسب نیست

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، با بیان اینکه اوضاع داخلی آمریکا به هیچ وجه مناسب نیست، اظهارداشت: چند روز پیش ترامپ به صراحت اعلام کرده بود که وضعیت در آمریکا مناسب نیست و وضعیت شهرهایی همچون شیکاگو، نیویورک و دیترویت بسیار بد است و در آنجا تعداد زیادی کشته شده‌اند.

وی تصریح کرد: تصاویری که از پرتلند مخابره می‌شود، یک میدان جنگ به تمام معنا را نشان می‌دهد، یعنی نیروهای دولت فدرال در مقرهای خودشان محاصره شده و مورد حمله تظاهرکنندگان قرارگرفته‌اند. هم‌اکنون این آتش‌فشان خشم در سیاتل فوران کرده و آن رویداد عجیبی که این روزها مشاهده می‌شود «تظاهرات مکرر مسلحانه نیروهای ساماندهی شده سیاه‌پوست در خیابان‌های برخی از شهرهای آمریکاست» این پدیده اگر نگوییم بی‌نظیر، کم‌نظیری بوده است.

آمریکا در بازی مرگ و زندگی قرار دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با بیان اینکه آمریکا در بازی مرگ و زندگی واقع شده است، گفت: هم‌اکنون سیاست‌مداران آمریکایی آن برنامه‌ریزی‌های خودشان برای فشار حداکثری و تحریم‌های شدید علیه ملت و جمهوری اسلامی و همچنین به انفعال کشیدن جمهوری اسلامی و پذیرش شکست از سوی فرمانده جبهه مقاومت را رؤیاهای بدون تعبیر می‌بینند. درحالی‌که خودشان با بحران‌های بی‌سابقه از حیث اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و خودشان را با این بحران‌ها مواجه می‌بینند.

ضربه متقابل جمهوری اسلامی قطعی است

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدار نسخت وزیر عراق به صراحت اعلام کردند که «ضربه متقابل جمهوری اسلامی به آمریکایی‌ها در انتقام از خون پاک شهید سلیمانی، قطعی است» که مطمئناً این فرمایش حضرت آقا، وحشت و اضطراب و سردرگمی خاصی را اتاق فکر و فرماندهی این شیاطین، مستولی و حاکم کرده است؛ آن چیزی که مسلم است، هفته‌هایی که در پیش داریم، بازهم هفته‌های سرنوشت سازی بوده و باید مراقب و هوشیار بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی در پایان گفت: آن درسی که حضرت آقا به ما دادند و آن را تکرار تأکید کردند؛ همان را مرور می‌کنیم که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» پس اگر به خدا تکیه کرد، قطعاً پیروز این میدان سربازان جبهه مقاومت خواهند بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha