پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی

حوزه/ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان از اجرای طرح امام محله در ۱۳ مسجد بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مسلم پورجمالی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این اداره کل گفت: مساجد، علاوه بر آنکه یاد و نام بلندمرتبه خداوند را در دوران تضعیف هویت‌های معنوی و گسست‌های فرهنگی، زنده نگه می‌دارند، ظرفیتی مردم‌نهاد برای پیشبرد بسیاری از مشارکت‌های نیکوکاری، خیرخواهانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی در ادامه از مسجد، حج و عزاداری‌ها بعنوان شعائر دینی و اسلامی یاد کرد و افزود: ساماندهی مناسبت‌ها و شعائر مذهبی، رسالت مهم ادارات تبلیغات اسلامی است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان، طرح امام محله را از جمله‌ برنامه‌های این نهاد برای کاربردی کردن مساجد دانست و اظهار داشت: در این طرح‌ها مطالعات بوم‌شناسی مناطق انجام، و امام جماعت با توانمندسازی امور محله را برعهده گرفته اند.

حجت‌الاسلام پورجمالی با اشاره به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان و شهر بندرعباس عنوان کرد: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا ‌شده است.

وی از اعتبار روحانیون در بین مردم به‌عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی یاد و اظهار کرد: روحانیون جوان بیش از پیش قدردان این میراث به جای مانده از گذشتگان باشند و آن را قوی‌تر به دست نسل آینده بسپارند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این نهاد فرهنگی دینی با استفاده از ظرفیت عظیم هیئات مذهبی، مساجد و نخبگان در جهت بصیرت‌افزایی و ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر میان مردم و مسئولان در جهت مقابله با انواع تهدیدهای دشمنان گام موثر برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha