پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 915199
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
حاج محمود

حوزه/ ابتکار خلاقانه ی حاج محمود کریمی در به راه انداختن تکیه سیار در شب های محرم بار دیگر به همه ما متذکر شد که اقامه عزای حسینی گاه نیاز به جمعیت انبوه و مکان مناسب ندارد بلکه با کمترین امکانات هم می توان نغمه ی مظلومیت ارباب بی کفن را سر داد و این گونه دل مادر داغدارش را شاد نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حاج محمود کریمی امسال با راه اندازی هیئت و تکیه سیار و روضه خوانی و نوحه خوانی در محلات پایتخت که شب نخست آن در محله تسلیحات بود، یکی از شیرین ترین خاطره های کودکی و نوجوانی بسیاری از ما را زنده کرد؛ هیئت هایی که فارغ از تعداد نفرات، مخلصانه و بی ریا در کوچه ها گذر می کرد و مداح گاه روضه ای می خواند و گاه نوحه ای که به واسطه آن حاضران در معابر و خیابان و ایضاً افراد داخل در دسته ی هیئت، بر سر و سینه بزنند و اشکی بدرقه راهشان شود به یاد مصائب "خون خدا".

شاید عده ای باز شروع به طعنه و کنایه کنند و گروهی دیگر نیز البته چشم فروبسته بر اجتماعات دیگر، به بهانه کرونا داد و قال راه بیندازند که با اجتماع مردم در کوچه ها و محلات باز این ویروس منحوس طغیان می کند و ...، اما این که پراقبال ترین و پرمخاطب ترین مداح حال حاضر کشور باشی و این گونه مخلصانه برای تعظیم شعائر دینی و زنده نگاه داشتن نام و یاد ارباب بی کفن، بلندگو به دست بگیری و راه بیفتی در کوچه پس کوچه های شهر و برای مردم روضه بخوانی، بسیار ارزشمند است.

حاج محمود عزیز، تو بار دیگر نه در حرف و صرفاً پشت تریبون بلکه در عمل نشان دادی که یاد و نام امام حسین(ع) بر هر چیز دیگری ارجح است. غیر از این اگر بود چند روز قبل از محرم در گفتگو با یکی از سایت ها نمی گفتی که:"من هم به‌عنوان یک نوکر کوچک هرجا چنین محملی ببینم می‌روم. در این‌تکیه‌ها هم به وظیفه خودم عمل می‌کنم. من وظیفه‌ام روضه‌خوانی اربابم سیدالشهدا (ع) است و چه‌بهتر که اکنون در این‌روزها که مردم امکان حضور حداکثری در جلسات را ندارند، من و امثال من، به کوچه و خیابان برویم و برای مردم روضه‌خوانی کنیم. سالیان سال مردم آمدند، حالا وقت آن است که ما برویم..."

بگذار طعنه زنان و تخریب کنندگان به اَنحای مختلف کار خودشان را بکنند اما ابتکار خلاقانه تو در هیئت داری به شیوه ی سیار آن هم چنین متواضعانه و باصفا، پیش خدای حسین(ع) و آل عبا ارزش دارد و چه زیبا حاج قاسم فرمود که "ما ملت امام حسینیم" و تو در همان شب اول در کوچه پس کوچه های محله تسلیحات تهران با نوای همیشه سوزناکت این جمله ناب سردار شهیدمان را به خاطر آوردی و خواندی؛

ما انقلاب از روضه داریم

فصل الخطاب از روضه داریم

حُجب و حجاب از روضه داریم

صدها جوان از روضه داریم

ما قسمت امام حسینیم

ما ملت امام حسینیم

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 0
    با سلام و تسلیت ایام سوگواری امام حسین ع خدمت مداح با اخلاص اهل بیت حاج محمود خدا قوت می گویم . با این کارت نشان دادی کار زیبا فراوان می شود انجام داد . دمت گرم دوست داریم .